10.7.2010

12 match tuli ja meni

Mä en enää kestä tätä. Keskiviikkona illalla oli tullu match Delmarista, New Yorkista (n. 10 000 asukasta). Joku 5-10min matka Albanyyn (n. 100 000 asukasta), ja kolmen tunnin junamatka New York Cityyn. Aivan ihanan kuulonen perhe! Äiti on kotiäiti ja isä lakimies ja heillä on 6v. poika, 4v. tyttö, 2v tyttö ja vauva syntyy syyskuussa. Olivat laittaneet sähköpostia heti keskiviikko yöllä, ja skypepuhelu sovittiin perjantaiks puol kaheksan Suomen aikaa. Mun mielestä englantia oli helpompi puhua puhelimessa, kun puhuin match nro 11 kanssa, kun skypessa. :D Ne selitti niitten perheestä, ja jotain kyseli, ja voi että en oo ikinä puhunu niin huonosti. Tai siis jotain juttua yritin selittää, ja kaikki sanat katos täydellisesti, mut kyllä se puhelu muuten meni hyvin. Heillä ei oo ollu aupairia ennen, joten hekin ovat uusia tän ohjelman kanssa. No viime yönä olivat laittaneet sähköpostia, että kiitos ajastasi, olet varmasti ihana persoona, mutta päätimme jatkaa aupairin etsintää, joten emme ole match. Eikä mitään syytä! Mun mielestä on kohteliasta laittaa, että mikä mussa on vikana, etteivät halunneet. Laitoin sit takas kysymyksen, että voisko he kertoa syyn. Saa nähdä tuleeko vastausta... Illalla olin aivan malttamaton ja yöllä töissä, ja sit aamulla taas mun onni vietiin. :( He tosin olis halunnut vasta lokakuussa, mutta silti! Mulla ei oo mitään hajua mitä mä elokuunkin teen. Mä oon nyt hitto hengaillu kohta NELJÄ KUUKAUTTA tekemättä mitään. No sentään viikonloput oon töissä, mutta silti. Mä haluan jo amerikkaan toteuttaan mun unelmaa, en mädäntyä täällä Suomessa tekemättömyyteen.

Mitäs muuta. 6. pvä tuli pääsykokeitten tulokset, eikä nyt ollu kovin iso yllätys, etten päässy, mut kyllä mä silti vähän toivoin. Metropolia oli mulla ykkösenä, ja mulla oli pisteitä 57, kun alin hyväksytty pistemäärä oli 61,67. Eli alle viis pistettä puuttu, mut olin silti vasta sijalla 321, kun 180 hyväksyttiin. Eli varasija nro 141. :D Illalla sit dataillessa satuin taas Päivölän nettisivuille, ja latoin ihan varavaravara suunnitelmana hakemuksen Matkaopaskoulutukseen. Se alkaa elokuun lopus, ja kestää 6kk, eli helmikuun loppuun. Mutta se maksaa melkein 3000e, mut siihen sisältyy asuminen siel asuntolas (koulu on siis tääl Valkeakoskel, mut tuol ihan landella, 15km keskustaan), ja joku matka, mikä tehdään. Mutta en mä oikeesti halua mennä nyt mihinkään opiskeleen, haluan aupairiks USAan!!!

Keskiviikkona kattelin M:n kanssa "Jos rakastat". Oli ihan hyvä! =) Mut jossain laulukohtauksis meinas tylsistyä, kun juoni ei meinannu edetä. :D Torstaina tääl Koskis yhellä uimarannal kuvattiin Summeria, mut en saanu ketään mun mukaan sinne, joten en halunnu yksin mennä. Jäi sitten sekin näkemättä.

Eilisen yön olin siis töissä, ja tänäänki meen taas. Huomenna onneks lähen J:lle Lohjalle! Tai huominen päivä ollaan ensin Suomenlinnassa! =) En oo ikinä ollu siel, ootan kyl kovasti! Ja ku pitäis olla näin hieno ilmakin. :> Aamulla saattaa taas vähän väsyttää, kun kotiin tuun töistä puol neljän pintaan, ja 8.20 lähtee jo bussi Helsinkiin. Noo, pikku vikoja. Eihän mun tarvi herätä kun joskus seittemältä. ;)

Mitä mun pitää tehdä, että saan perheen? :( Ja viimestään syyskuussa pakko päästä matkaan, en halua maksaa 300e ylimäärästä, kun lokakuussa se ohjelmamaksu kallistuu! Ja en kestä enää vaan tätä oleilua!

3 kommenttia:

Oona kirjoitti...

Tosi harmi :( Sun kannattaa luoda profiili esim. Great Au Pairiin, siellä on perheitä myös jotka käyttävät toimistoa. Kannattaa olla aktiivinen ja katsella itse.

Pi|vii kirjoitti...

oltiin menossa niagaran putouksille mutta se taitaa siirtya :D

enlav kirjoitti...

Oona: Juu kyllä mulla olikin profiili greataupairissa ja muissa, mut nyt tosiaan löyty onneks perhe ihan järjestön kautta! :)

Pilvi: Oi, sinne mäkin haluan päästä käymään! =) Mut olis kiva sit treffailla tosiaan suomalaisia USAssa, kun mä en omalla seudulla paljon suomalaisia tapaa ;) Et kun ten johonkin Washingtoniin matkaa, niin pääsis suakin moikkaan jne? :)