4.7.2010

Lohtaja

Olipa lukeminen noissa kaikissa seuraamissani blogeissa, vaikka olin Lohtajalla vaan neljä päivää. :D Matchia mulla ei oo vieläkään, ja oon nyt todella hermoraunio. Tuntuu, etten jaksa tehdä mitään, kun ei oo mitään, mitä odottaa, ja meinas äsken itku tulla, kun hukkasin yhen kirjan. En tajuu mihin se meni parin tunnin aikana, kun lueskelin sitä tossa ulkona auringossa. Kaikki tuntuu niin ylitsepääsemättömältä. Tätä oloa ei voi auttaa kuin perheen saanti.

No yritetääs kirjotella kuluneista päivistä. Tiistaina siis lähdin jo aamusta äitin kyydillä Tampereelle, seittemän aikaa lähdettiin. Mä sit jätin laukkuni autoon, et kävelen sen hakeen sieltä TAYSin pihalta. Sain siinä sitä matkaa (keskustaan n. 3km) kolme kertaa rampattuani todeta, että ehkä huonoin idea ikinä. :D Eli aamulla sit kävelin sieltä keskustaan, ja yritin keksiä paikkoja, mitkä olis auki. Kaheksan jälkeen ei hirveen moni paikka oo auki. KappAhl oli auennu jo kaheksalta, et kävin sit siellä, ja ysiltä sit Sokokselle kierteleen. Sokokselta lähti mukaan Maybelline New Yorkin kynsilakka 3e (ovh. 4,30e) ja Lumenen Blemish Treatment 4,5e (ovh. 7e). Toi on täsmähoito ihon epäpuhtauksille, taistelee näppyjä vastaan, mutta en oo huomannu mitään hyötyä. :D Eli aika turha ostos.

Olin sit jo kävelemässä hakeen laukkuani, kun päätin poiketa H&M:lle, ja sieltähän löytykin ihana hame hintaan 5e (ovh. 9,95e). Toi on melkein samanlainen kun mun musta, mut tossa on korkeempi toi reunus. Ja mä en oikein tiedä miten sitä pitäis pitää, niin pidän taitettuna. :)

Juna lähti sit kaheltatoista, ja lähti jopa ihan ajallaan, hyvä vr! ;) K selviyty kans junaan, mut ylläri sillä oli paikka ihan toisessa päässä junaa, seiska vaunussa, kun mä olin ykkösessä. :D No se sit käppäili ykkösvaunuun, kun oli onneks tilaa, et pysty hyvin siirtyyn =) Kyllä se kolme tuntia meni aika nopeesti jutellessa, ja käytiin me ravintolavaunussa kanakolmioleivätkin syömässä. Ne oli hullun kalliita, 5,10e/kpl, mutta hyviä! :> Kolmelta oltiin sit Kokkolassa, jossa H & H oli meitä vastassa. :) Mentiin sit H:lle, jossa syötiin uusia perunoita ja kanaa, ja sit lähdettiin merenrannalle! =) Mä toimin kuskina H:n äitin autolla, sillä ilman autoa ei oltais päästy minnekään. :D H:lta oli joku 10km merenrannalle, vau! Oli kyllä niin hieno fiilis, PAITSI että meijän kimpussa pyöri satatuhatta kärpästä!! Yks pikkupoika tuli meitä vastaan, ja sen kimpussa ei ollu yhtään kärpästä! Jokaisessa meissä pyöri valehtelematta yli kymmenen kärpästä, se oli ihan kamalaa! Ostettiin sieltä jätskikiskalta jäätelötötteröt, 2,20e / yks pallo, ja ei ollu mikään pieno pallo! =) Normi jäätelökioskeis maksaa 2,5e ja yleensä ne pallot on tosi pieniä. Söin kokeiluna mustikkajäätelön, sillä olettelin toiveita, et se olis yhtä hyvää kun Oxford Blue, mutta eipä ollu. :D Oli se kuitenkin hyvää! Ei voitu syödä niitä jätskejä siellä rannalla, vaan piti mennä autoon syömään, ettei ne kärpäset tapa meitä. Ajettiin sit vähän eteenpäin, ja mentiin uimaan. Oli kyllä kylmää vettä! Mutta toi oli nyt tän vuoden ensimmäinen uinti meressä, viimeks uinu Välimeressä lokakuussa 2009! ;)

Keskiviikkona käytiin sellasessa eläinpuistossa / museokylässä, minne liput makso 6e. Siellä keski-ikä oli sellanen 3-5v + vanhemmat, ja sit me! ;) Noo, siellä oli ihania eläimiä! =) Ja kaikkia traktoreita ja muita härpäkkeitä, kuvia tuli otettua aika kiitettävästi. Illalla mentiin pelaan lenttistä Lohtajan koulun kentälle, kun ei jaksettu rantaan asti lähteä ötököitten sekaan.

Torstaina käytiin Kokkolassa kattoon Eclipse! =) Mut vitsi Valkeakoskellakin on hienompi leffateatteri kun Kokkolassa! Siellä se odotusaula oli tosi pieni, ja siellä ei ollu paikkalippuja, et kuka kerkee ensimmäiseks, sai parhaan paikan. :D Mentiin noin tuntia aikasemmin odotteleen, ja oli kiva istua lattialla joku 45min ennen kuin saliin pääs. No me saatiin sit tosi hyvät paikat, kun oltiin niin ajoissa! Ja tykkäsin leffasta jälleen kerran paljon! Tosin tossa kolmoskirjassa ei tapahdu mitään hirveen jännää, et mä enemmän odotan sitä nelosleffaa! Mut ärsyttää, et se tehdään kahessa osassa, niin joutuu loppuratkaisua odottaan tosi kauan! Mut Edward oli taas niin ihana! <3 Ihana leffa! Nyt haluan kattoa ykkös ja kakkososan uudelleen, kun kakkosenkin oon nähny vaan kerran. No illalla sit käytiin rannalla taas pelaan lenttistä. :>

Perjantaina oli sit lähtö kotiin, vaikka tuli parit mutkat matkaan. Yritin torstai-iltana varata junalippua netistä, mutta se juna, millä mun piti tulla, oli täynnä. No piti sit ottaa yks aikasempi juna, ja sekin oli kyllä tosi täys, mäkin jouduin istuun käytäväpaikalla. En olis halunnu tulla kotiin, kun olin niin kivaa! Tässä sitten kuvasaldoa merenrannalta, eläinpuistosta ja H:n koirista! Ja kattokaa kuinka hienon kakun H:oot oli mulle tehny! <3










Kotona olin sit perjantaina neljän jälkeen, ja jouduin tuleen yksin junalla, kun K lähti Sonkajärvelle Eukonkantoihin. :D Mut nukkuessa ja lukiessa se kolme tuntia meni aika nopeesti.

Viikonlopusta teen erillisen postauksen, tän tekemiseen meni jo niin kauan, etten jaksa tähän samaan kaikkee laittaa.
Perhettä kiitos nyt erittäin vauhdilla!

3 kommenttia:

Anni kirjoitti...

mä en tajua kuin toi matching-prosessi on noin hiton hidasta! :( toivottavasti ne nyt teille äkkiä matchais perheitä!

Janiika kirjoitti...

Ihmettelen niiiiin samaa ku Anni! Välil tulee olo, että tekeekö ne ees teiän eteen mitään. Ite oisin saanu jo hermoromahduksen ja istuisin itkemäs koko ajan.
Mutta pian oot jo matkalla! Vaikkapa 9.8 ;)

enlav kirjoitti...

Hope so! Mutta toivo alkaa oleen kyllä ihan loppu..