21.4.2010

Mulla olis yksi toive, yksi pieni pyyntö vaan

Eilen oli siis toi kakkosvaihe, ja oli kyllä niiin puuduttava päivä. Aamulla kymmeneks autokoululle, meitä oli tossa kakkosvaiheessa kuus.  Puol tuntia teoriaa, ja kahekstoista piti olla Nokian radalla. Lähdin sit suoraan kakskyt vaille ykstoista sinne jo ajeleen (oli varaa eksymiseen), mut osasin kerrasta perille, ja olin ekana siellä jo puol kakstoista. Siinä sit autojen kanssa kolmosella, suoralla radalla ja voi hitsi mitä odottamista ja auton tyhjäkäyttöä toi oli. Aina sen suorituksen jälkeen se opettaja sano jotain neuvoja tai muuta, niin kesti tosi kauan. Ihanan lämmin oli istua autossa, kun aurinko porotti, mut loppuajasta se rupes jo kuumottaan liikaaki. Pienen tauon jälkeen siirryttiin ykköselle, eli kaarreradalle. Siinä juttu eteni vähän nopeemmin, mut oli siinäkin suurin osa ajasta odottamista. Reilu 2h niillä radoilla oltiin, ja sit käytiin jossain huoneessa tuijottelemassa täytettyä hirveä, ja yks meni sellaseen liukuvaan tuoliin, mikä törmää 7km tuntinopeudella. Joskus varttia vaille kolmen aikaa lähdettiin ajaan takas autokoululle, ja oli kyllä kova tuuli, ku moottoritiellä tuntu välillä et auto lähtee kohta käsistä. Autokoululla oli sit viel reilu tunti teoriaa (saatiin onneks kahvia ja pullaa, tai minähän join kokista, kun en siitä kahvista tykkää) ja saatiin ne todistukset, mitkä viedään nimismiehelle, vaikka mä nyt en sitä virallista ajokorttia vielä saa, kun pitää olla se 1,5v kulunu ekan myöntämisestä. Se autokoulun päivystäjä oli kyllä ihan kujalla, kun se mainosti et "joo saatte te ne heti", ja käskettiin se sit kattoon poliisin sivuilta, ja väärässähän se oli. ;) Mutta siis kun toi mun väliaikanen umpeutuu USAn aikana, niin miten toi juttu oikein menee? Vaihtuuko mulla siis kortti, saanko jonkun uuden läpyskän vai mitä? Mä oon ihan kujalla tosta jutusta. No kotona olin viiden jälkeen, ja hitto kun väsytti koko illan ihan kamalasti!

Toi match nelonen oli laittanu eilen illalla uudestaan sähköpostia, missä vastas mun kysymyksiin, ja siinä vaiheessa mulle selvis, et tää ei tuu oleen mun perhe. Jotenki niillä tuntu olevan aika paljon sääntöjä, ja tuntu, et kaikki olis ollu sit vaikeeta siellä. Kotiintuloaika oli arkisin + viikonloppuisin, jos on töitä seuraavana päivänä 10pm, ja viikonloppusin 12pm. Enhän mä nyt oo aatellu olevani johonki aamuyöhön joka päivä, mut jos joskus sattuis oleen pidempään, niin sit täytys heti kysellä ja yrittää sumplia. Menis kauheen vaikeeks, mä en ehkä pystyis siihen! Ja kirjotin siihen viestiin nätisti, et en ehkä oo oikee aupair niille, et oon hoitanu just enemmän tyttöjä, ja sit säännöt tuntuu vähän oudoilta, ja tota mietin, et miten hyvin opin englantia, kun lapsille puhuis suomea. No aamulla ne oli onneks vastannu, kiitti et olin vastannu, ja toivotti onnea perheen etsintään! Jäi onneks positiivinen kuva perheestä, ettei ne nyt suuttunu tosta, mitä vähän pelkäsin. Vaikka kyllähän mun pitää sanoa, jos ei tunnu hyvälle perheelle. Ne oli sit poistanu mut extranetistä, niin mun ei tarvinu ite soittaa cc:lle. Eli nyt sitten viidettä matchia odotteleen, ja se vois tulla pian. Olis kiva nyt pian löytää se oikea perhe! =)

Tänään Tampereelle ettiin ylppärimekkoa ja lakkia, moikka! :p

2 kommenttia:

Pi|vii kirjoitti...

Meil oli kakkosvaiheessa muutaki, oli sellane lavastettu kolaritilanne ja sit oli siin kanssa oikee kolariauto, sit oli sellane auto mihi mentii sisälle ja se pyöräytettiin ympäri. Sit oli kans toi tuoli, mut siihe sai mennä kaikki. Ja sit oli sellane päännytkäytydemostraatio ja nosteltii et kuinka painava pää on ja kuinka pahasti niskat taittuu jos ei oo niskatuki kohallaa. Sit oli sellane vaaka joka näytti kuinka paljo oma paino on eri nopeuksissa ja sit oli lavastettu hirvikolari ja joku rengasjuttu mis mitattii samalla ilmanpaineet :D Voiks noissa välivaiheissa olla noi paljo eroja vai jätitkö vaa osan kertomatta?

enlav kirjoitti...

No tuol oli pihassa sellanen kolaroitu auto, ja siinä oli lappu, mis kerrottiin, mitä sille oli tapahtunu. Mut me käytiin ykkösvaiheessa jo tuolla radalla, niin olin esim. sen jo nähnyt. Ja siel tarvehuoneessa, missä oli toi penkki, niin siel ihasteltiin hirveä (täytettyä siis) ja kokeiltiin paljon pää painaa. Ja tuol olis jossain ollu toi auto, mis pääsis ympäri, mut me ei menty siihen :/ Et aika samanlaista, mut en kaikkea jaksanu kertoa :D