14.8.2011

Bye beautiful San Francisco!

Nyt on hyvää aikaa päivittää, koska istuskelen San Franciscon lentokentällä. Mutta palataanpa ensin eiliseen. Elisalla menikin vähän pidempään eilen, et ehdin kävellä korttelin päähän kauppaan ostaan karkkia ja suihkuun, ja hengaileen hostellilla. No sit Elisa tuli autollaan hakeen mut kolmen kaverinsa kanssa ja ajettiin kaupan kautta (josta ostin lisää karkkia...) yhteen puistoon meren äärelle Golden Gate Bridgen viereen. Siellä oli aika kasa aupaireja ja myös ei-aupaireja. Otetttiin vähän lisää kuvia Golden Gate Bridgesta (nyt ei ollu enää sumusta) ja vaan hengailtiin. Juttelin yhen jenkin kanssa aika kauan, se oli hirveen kiinnostunu Suomesta, koska se on ite asunu nuorempana vuoden Saksassa ja käyny siis muuallakin Euroopassa, ja nyt sen vanhemmat asuu para-aikaa Saksassa. No siinä se ilta meni, oli hauskaa, mutta jäätävän kylmä! Kiitos äiti että opastit tyttöäs, ilman äitiä mulla ei olis ollu ees farkkuja mukana! Mutta silti mä jäädyin, koska olin ballerinoilla, t-laidalla ja ohuella villatakilla. No mä tulin Californiaan! En siis voinu uskoa, että San Francisco on kylmä!

Illalla Elisa heitti mut takas hostellille yheksän maissa, ja olin niin väsyny, et painuin melkein suoraa nukkuun. Eiku kävin mä ostaan mini sipsipussin iltapalaks, ettei nyt liian terveelliseks kävis tää ruokavalio. Huoneessa sit törmäsin yhteen tyttöön, joka oli aupair Ruotsista. Se asuu Washington DC:ssa, kymmenen korttelin päässä valkoisesta talosta, mutta se valitti kans, et DC on tylsä! Sillä on helppoa, kun sillä on vaan yks lapsi, 9kk vauva, mut sillä ei oo autoa, joten sen on tosi vaikea mennä DC:n ulkopuolelle. Meijän juttelujen välissä siinä huoneessa pyörähti nopeasti myös saksalainen tyttö.

Puoli yheltätoista taisin päästä nukkuun ja sammahdin melkein heti. Aamulla sit heräsin seittemän maissa kun toi ruotsalainen laitto itteensä kuntoon. En sit saanu enää unta vaan laitoin itteni kuntoon ja menin aamupalalle sen kanssa. Ja sit lähdettiin yhessä Fisherman's Wharfille. Tai yritettiin, ooteltiin bussia, mut kolme ensimmäistä oli täynnä, ettei ne ottanu meitä kyytiin, niin en halunnu enää ootella, koska olin vaihteeks jäässä. Toi ruotsalainen jäi oottaan bussia, koska se oli menossa pidemmälle, mutta mä lähdin käveleen Chinatownin läpi Pier 39:lle. Siellä kävelin ympäriinsä ja ihastelin merileijonia, jotka uiskenteli ja osa loikoili laiturilla. Eilen taisin jo nähdä yhden uivan, mutta en tienny, että mikä se oli. Toi ruotsalainen kerto mulle noista, niin tiesin mennä kattoon.

Sit kävelin Fisherman's Warfilla, poikkesin suklaakauppaan ja I love SF kauppoihin. Tuolla kiertelyn jälkeen menin cabel car pysäkille ja matkustin $6 lipulla Union Squaren nurkille, eli nyt on tullu kans cabel carissa roikuttua.

Kävelin sit Burger Kingiin syömään, otin hampparin ja ranskikset mukaan, mut en kattonu sitä pussia, ja ne unohti mun ranskikset. Olin kuitenkin jo jonkin matkan päässä, niin en sit menny takas. En sit löytäny sopivaa bussia, joten kävelin Alamo Squarelle ottaan kuvia Painted Ladies taloista. Kuvailun jälkeen poikkesin Forever 21:een, missä jo yks mies sano jotain, mutta en vastannu. No se tuli sit mun perässä ulos ja kysy, että oonko italialainen. Se sano, että haluais harjotuttaa italiaansa (se näytti ihan Italiailaiselta), mutta silti kysy mua vielä johonkin konserttiin. Sori, lento lähtee ihan just, ei pysty. Mutta muutenkin tuolla tuli ihan sikana huutelua perään, Amerikassa ei vaan osata käsittää blondiutta, se on kun joku nähtävyys. Mutta se on kyl hauska huomata, että suurin osa vastaan kävelevistä blondeista oli ruotsalaisia/norjalaisia/tanskalaisia.

No menin sit hostellille rentoutuun, kun olin ihan väsyny. Tunnin verran taisin siellä hengailla, kunnes lähdin käveleen bart asemalle, ja se bart tuli nopeasti ja oltiin nopeasti lentokentällä. Matkalla sai vielä ihastella San Franciscon maisemia, näytti ihanalta! Perjantaina kun tulin niin myöhään, niin ei nähny mitään, onneks nyt oli päiväsaika!

Nyt oon sit ollu kentällä jo reilu pari tuntia, ja melkein pari tuntia vielä odottelua edessä, olin pikkasen ajoissa. Kävin syömässä kalliin ja pahan burgerin, ja nyt sit datailua. Onneks on iPod, ilman tätä olisin niin hukassa! Tällä on kyl hidasta kirjoittaa postausta, ja pikkasen meni hermo, kun olin jo kirjottanu tän kertaalleen ja yritin julkasta, niin netti olikin katkennu jo alkuvaiheessa..

Mutta nyt on aika sanoa hyvästit San Franciscolle, ihana kaupunki! Tänne haluan palata, mutta siltikin New York on vielä mun listaykkönen! San Francisco on heti kakkosena, katotaan onko sama järjestys vielä Losin ja Vegasin jälkeen. Seuraava päivitys tuleekin sitten Enkelten Kaupungista!

xoxo




3 kommenttia:

Jenni kirjoitti...

kuulostaa ihan sika kivalta!! kun olin moikkaamassa elisaa niin kierrettiin just noi samat mestat san fransiscossa:D tuli ihan mun oma matka mieleen! toi on kyl munki mielestä sellanen kaupunki mihin on pakko päästä takasin=) ihan rakkaus<3 hassuu ku kaikki kuvittelee friscossa olevan yhtä kuuma ku etelä calissa jossa on lämmin ympäri vuoden, vaikka frisco on sellases paikkaa bayssä ettei oikeen koskaan lämpötilat nouse kuumaks... varsinki ku meil on nycissä ollu viimisen 2kuukautta yli 30 astetta joka pvä nii hassua ku ihmiset kauhistelee pohjois californian säätä ja jäätyy sinne kun ei tajuu pakata farkkuja:D odotan innolla sun loppureissun kuulumisia!

Anonyymi kirjoitti...

Moikka! Löysin sun blogin jokin aika sitten tuolta "Living in Londonin" kautta, mut nyt vasta sain aikaseks kommentoida :D Oon saanu lähes luettua tän läpi,ja siis tosi kiva blogi sulla ja ihana ollu lukee sun mielettömistä seikkailuista! Kuulostaa kyllä niin täydelliselle au pair vuodelle kun vaan voi olla! :) Ja OC, ah ihan parasta! :) Pääsispä itekin niihin maisemiin:)

-Marissa (ehkä tuleva lontoolainen au pair..)

enlav kirjoitti...

Jenni: Joo no Ohiossakaan ei mittari oo pariin kuukauteen menny alle 30, niin oli järkytys :D Vaikka lämpötiloja olinkin seurannu.

Marissa: Hyvä et oot tykänny :)