23.8.2010

Ensimmäinen työpäivä

Onnistuin eilen illalla lahjakkaasti paineleen nappuloita, ja otin sit vahingossa langattoman toiminnon pois päältä, joten en pässy enää nettiin. No hostdad osas äsken korjata asian, vaikka sillä oli vaikeuksia ymmärtää, kun kaikki on suomeks. ;) Eilen siis heräsin jo kuuden jälkeen, mut jaksoin mennä suihkuun vasta ysin aikaa, ja yläkertaan menin puol kymmeneltä. Söin noita Kellogsin muroja, mis on kuivattuja mansikoita aamupalaks (näil on kaappi tännä erilaisia muroja, nam!). Aamu oli vaan hengailua, ja vaihdoin ensimmäisen vaipan! Yhentoista aikaa hostperhe lähti piknikille Cincinnatiin, minne mäkin olisin menny mukaan, mut oli toi LCC tapaaminen. Kattelin telkkaria ja datailin, ja vartin yli kakstoista toi
mun LCC tuli hakeen mut. :)

Ajettiin Greeniin, sinne ei ollu pitkä matka, ja siel oli kivoja kauppoja, et sinne on helppo mennä ostoksille sit kun saan ton ajokortin. Tapasin kaikki paitsi E:n Panamalta, koska se on lomalla. D on Koreasta, N Thaimaasta ja A x 2 ja M on kaikki kolme Kolumbiasta. Tosi mukavia tyttöjä kaikki! =) Meil oli siis
kasvomaalauskoju, et kerättiin rahaa CC:n jollekin kohteelle, muistaakseni Afrikkaan. Pari kukkasta mä piirsin, ja oli kyllävaikeeta! :D Vaikka oli sunnuntai, niin ei ollu paljoa porukkaa, joten jakauduttiin, et ensin Kolumbialaiset oli kaupoilla tunnin ajan, ja sit mä, N:n ja D:n kanssa. :) Käytiin Forever 21:ssa, ja syömässä Burger Kingissä. Kun tilasin, niin se myyjä kysy, et oonko saksasta. :D Vitsi training schoolissakin aina kaikki kyseli, et ootko saksasta (no siellä se todennäköisyys oli noin 50%). :D Mutv vitsi tuolla oli taas toi kokoero niin iso. Mun ateriassa oli pieni juoma, ja se oli 0,5l. :DD No joo, ei me sit muuta ehitty tekeen, et mentiin viel takas teltalle, ja sit puol neljän maissa mun hostperhe tuli hakeen mua. Matkalla mentiin hostisän kanssa tukkuun tai tollaseen, mistä pystyy ostaan vaan isoja pakkauseriä. Hostäiti meni sillä välillä hakeen hostytön tanssista. Ostettiin nyt jotain toistakin juustoa mulle, tää on nyt ruotsalaista. :DD


Iltapäivällä datailin ja kattelin telkkaria olkkarissa, tai no Kunfu Pandaa täällä on katottu joka päivä moneen kertaan. :D Nuorempi poika on sellanen, et tykkää kattoo samaa leffaa
joku kuukauden, joka päivä vähintään kerran, ja sit vaihtaa
leffaa. :D Siivoilin vähän lasten lelulaatikkoa, ja sieltä
löyty vaikka mitä. :D Seittemältä aattelin lähteä kävelylle,
mut hostmum kysy, et haluanko mennä mieluummin pyörällä, niin
menin sit pyöräileen =) Toi niitten ainut pyörä on maastopyörä,
ja tosi kiva ajaa! Ensin menin tonne naapurustoon, ja se tie vei
tolle isommalle tielle (eli kiereltin ensin pikkuteitä pidemmän
lenkin), ja lähdin arpomalla kahdesta suunnasta kohti Centervillen
downtownia. Osuin oikeeseen, ja kattelin mitä kaikkia liikkeitä
tossa on. Käännyin yhen pankin kohalla, ja kattelin, et paljon
aikaa menee pyöräillä kotiin. Mäkkäriin ja Starbucksiin menee
10min. ;) Mut kaikki on yleensä isompaa USAssa kun Suomessa,
paitsi noi kävelytiet. Välillä ne loppuu kun seinään, ja
monessa paikassa ei oo suojateitä, et jotuu pomppiin vähän miten
sattuu. Tossa alkumatkalla ei oo kävelytietä, mut suurimman
osan ajasta jopa on toi metrin levynen kävelytie. =) Yhen
muun pyöräilijän näin tunnin pyöräilyn aikana. :D Hostmum ja
hostdad oli kauhuissaan, et kuin mä sinne asti pyöräilin,
nää ei sitä tosiaan oikein harrasta. :D Juoksemisesta noi
molemmat tykkää.

Illan olin sit kotona, ei mitään ihmeellistä. Syötiin pitsaa, tosin mulle piti ensin ronkkia herkkusienet pois. 8) Äiti mä tiedän olevani helppo lapsi! ;) Mut noi vaan naureskelee, ja sanoo et täytyy ostaa mistä mä tykkään. :D Mut toi pitsa oli tosi hyvää ilman herkkusieniä! Nukkuun menin joskus yhentoista maissa.

Tänään heräsin herätyskelloon seittemältä, ja kasilta alko sit mun eka työpäivä. Kolme vanhinta lasta oli daycaressa, missä ne on koko kesän ollu, joten olin sit babyn kanssa kotona. Hostdad oli tän päivän kotona, mut se työskenteli, oli puhelimessa melkein koko päivän. :D Baby nukku päivän aikana joku 2,5h kolmessa erässä, käytiin tunnin kävelylenkki, ja leikittiin leluilla. =) Kävelylenkillä joku papparainen pysähty pyörällä ja rupes jutteleen, mut se olikin ihan "tuttu", tai siis hostmumin isä. Vaikka on helppo baby, niin kyllä 10h työpäivä on silti aika pitkästyttävä/raskas. Tai et ootan keskiviikkoo, kun lapset on koulussa, mut vanhempi poika tulee jo puolilta päivin kotiin, niin on tekemistä enemmän. :) Eikä vaan niin hengailua.

Puol seittemän maissa lähettiin kattoon pojan soccer -harjotuksia, ja kotimatkalla poikettiin johonkin kanapaikkaan hakeen kanahampurilaiset ja ranskiksia. Tai ei ollu tavallinen hampurilainen, vaan terveellisempää, normaalia leipää. Ja matkalla mulle selvis, että täällä ei tarvi takapenkillä käyttää turvavöitä :o Ja kaikki moottoripyöräilijät ajelee ilman kypäriä, mut sitä hostdad ei tienny varmaks, et pitäiskö niitten käyttää, vai onko sallittua ajaa ilman. Mut niin tosiaan eihän ne takapenkkiläiset suurta tuhoa aiheuta etupenkkiläisille ilman turvavöitä. Jenkit on vähän jäljessä tästä turvallisuudesta. ;)










Kolme ensimmäistä kuvaa on Geeniltä (miten ikinä taipuukaan) ja toi vika on mun tervetulokyltti, minkä lapset oli askarrellu. :D Kello on vasta puol kymmenen, mut oon ihan valmis meneen nukkuun. :D

6 kommenttia:

E kirjoitti...

Koitapa ehtiä kaupasta www.finlandiacheese.com Valion juustoja suoraan jenkeissä, niillä on valikoimissa mm. oltermannia ja sitä saa ainakin täällä NY tienoilla lähes kaikista kaupoista.

Muuta suomalaista jos kaipaat niin Valion laktoositonta maitojuomaa on saatavilla, samoin pandan lakuja monessa erilaisessa muodossa (tavan, kirsikka, täyte, vadelma jne.) Myös hapankorppuja saa, Finncrisp nimellä löytyy mutta ne on Vaasan&Vaasan tekemiä.

Tossa yhdessä kuvassa vilahti Cheesecake factory, kehotan testaamaan niiden juustokakkuja, delicious!

enlav kirjoitti...

E: Vau, kiitoksia! Ei oo kyllä vielä noissa kaupoissa, missä ollaan etitty, sattunu vastaan, mutta kyllä varmasti jossain on! :) Täytyy jatkaa etsimistä. Tää maito kyllä kelpaa mulle, ja lakuista en pahemmin pidä, joten ei oo niillekään tarvetta 8) Ja täytyypä joskus testailla noita juustokakkuja! :)

Ootko sä muuten au pairina siellä NY:n lähellä? :>

E kirjoitti...

Enlav: En oikeestaan oo aupair vaikka tavallaan. Oon taloudenhoitaja ("lapset" on 18 ja 19 vuotiaita :D) ja hoidan talon lisäksi kokkaushommia ja paria koiraa. Oon vielä kesälomalla Suomessa mutta parin viikon sisään suuntaan taas takas kolmanneksi talveksi :D

Jos tarviit mitään kokkausvinkkejä tai mistä löytäis jotain vähänkin suomalaista niin kysymyksiä vaan vaikka tonne mun blogiin. Itärannikolta tiedän aika hyvin mutta luulis että sieltäkin päin jotain löytyis :D Esim. jos alkaa jenkkihöttöleipä tökkimään ja haluut kokojyvätuotteita ym. muuta hyvää niin tsekkaa Whole Foods. Niin ja ruisleipää voi tilata netistä. Yhdet suomalaiset jampat leipoo sitä New Yorkissa ja lähettää postilla mihin tahansa usaan :D

Jutta kirjoitti...

hahah no sä kyl pyöräilet iha hulluja matkoja et tuskin mikää ihme jos hämmästelivät:DD

Varmaan ihanaa tutustua uuteen kaupunkiin jne..<3

enlav kirjoitti...

E: Cool! =) Millä viisumilla sä oot jo kolmatta talvea? :D

Jutta: :DD

E kirjoitti...

Enlav: Oon diplomaattiviisumilla (G5), oon töissä diplomaattiperheessä.