16.8.2010

Greetings from New York!

Huhuh, täällä sitä vihdoin ollaan. Aamulla oli herätys kuudelta, ja ysin aikaan lähettiin ajaan Helsinkiin. Oltiin Hesassa kerrankin hyvissä ajoin, jo puol 11 aikaa. M ja A oli myös samoihin aikoihin tullut, ja niitten kanssa hengattiin, kunnes muutkin keräänty jossain vaiheessa. Alussa vaan lähtöselvityksessä se ei meinannu löytää mun lippua/nimeä koneelta, ja mulle jo iski paniikki, että oonko tulostanu jonkun väärän paperin. Mut kyllä se sit sieltä löyty! Saatiin M:n ja A:n kanssa vierekkäiset paikat lennolle, joten matka suju mukavasti rupatellen. Ruoakana oli jotain ihme perunasalaattia, missä oli suolakurkkua ja sipulia, hyi! ja lihapullia + yks pieni salaatinlehti. :D Sit lisäks joku leipä. Lento Heathwrolle meni ihan ok nopeesti, oltiin aikataulusta edellä. Laskeuduttiin kolmosterminaaliin, ja sieltä sit mun jatkolentokin lähti, joten mun ei tarvinu vaihtaa terminaalia. Muut suomitytöt sit lähti toiseen terminaaliin. Mä luulin, kuten CC:n papereissa luki ja Helsingissä sanottiin, että pääsen suoraan portille, mutta ei. Ensin turvatarkastus ja sit joku security- juttu, missä se mies puhu ihan sika nopeesti ja epäselvästi, jouduin kysyyn joka kysymyksen jälkeen "what" ja olin ihan kujalla. Se kyseli järjestön käyntikorttia ja ei tienny mikä on au pair ja kyseli, et onko mulla kännykkä, kuinka kauan ollu, oonko ostanu ite vai saanu lahjaks jnejne. Tossa iski aika epätoivo, että eikö tää koskaan lopu. Vihdoin siitä pääsin, ja vaihdoin sen lentolipun johonkin toiseen vielä tiskillä ja kävelin taas järjettömän matkan sinne portille. :D Se portti aukes sopivasti kävelymatkalla, että pääsin sinne jo istuun. Vähän myöhemmin se lipun tarkistanut mies tuli kyseleen mua, tosin Elinana, sain paremman paikan! =)

Koneeseen päästiin ajallaan, ja istuin käytäväpaikalla reunassa kahen paikoilla. Mun vieressä istu yks kiva tyttö, joka oli menossa kotiinsa Losiin, oli ollu Euroopassa 15 pvää, nin sen kanssa sit juteltiin jonkin verran. Ja se neuvo mua sen jonkun kaavakkeen täytössä, kun olin vähän kujalla. Kyllä toi jumbojätti oli hieno, kun oli jokasella omat telkkarit, et pysty pelaileen pelejä, kattoon elokuvia ja telkkarisarjoja. :) Ite kattelin The Last Songin alkua, mut se oli liian surullinen, joten siirryin Shrek Ever Afteriin. :D Vähän myös CSI:ta tuli katteltua ja Good Wifea. Alussa saatiin juotavaa ja pikkunen nacho pussi, oli kyllä hyviä! Ja hetken päästä kanaa, riisiä, salaattia, leipää, keksiä ja juotavaa! =) Oli hyvää! Pari tuntia enenn laskeutumista oltiin saatu pitsaa ja keksi, mut mä olin ollu sillon unessa. Ne sit ootti mua siinä pöydällä. :)

Laskeuduttiin vähän etuajassa, mut sit kun en saanu koneessa sitä I-94 immigration cardia, vaikka kysyin, käskivät täyttää kentällä, että siellä löytyy suomenkielinen. Just joo. Ihan englanninkielisen täytin kentällä, tosin viis kertaa uudelleen, kun kirjottelin väärin tietoja. Ja jonotus sit turvatarkastukseen/passin/viisumin tarkastukseen kesti, mut selvisin sieltä! Ulko-ovien lähelle päästyä yks mies sit huikkas ja näytti käsin kirjotettua valkosta lappua, mis luki au pair ja mun nimi. Pelottavaa lähteä vaan johonkin tuntemattoman kyytiin. :D No mentiin parkkihalliin, ja kyllä tultiin hienolla mustalla autolla, melkein kuin limusiini 8) Heti ekana silmiin osu nää keltaset taksit, ja pari jenkki poliisiautoakin matkalla näky! Yhessä kohtaa oli ruuhkaa, kun siellä oli palomiehet sammuttamassa jotain autoa. Ja tää oli aika kaahari, mutta vei mut turvallisesti perille. :D

Tää rakennus on ulkoa hieno, mutta sisältä ei sit tosiaan ookaan niin hieno. Sain huoneen, mun huonekaverit ei oo viel tullu, joten ei mitään hajua, ketä siellä tulee asustaan mun kanssa. Ympärillä kuulen vaan jotain espanjaa ja saksaa, kun muut suomitytöt ei oo viel tullut. Kohta meillä on joku informaatiojuttu, mut ei sit muuta tänään. Kyllä tässä jo vähän väsyttää, kun on kellon ympäri valvonu. :D

Tolla Atlantin ylityslennolla oli vielä vähän sekava fiilis, että mihin ihmeeseen sitä on lähteny. Yksin matkustus ja selviytyminen ei ollut kivaa, mutta nyt oon taas monta kokemusta rikkaampi. Ja tossa automatkalla mietin, että jos koululle selviän, niin oon aika ylpee ittestäni! Ja tänne sitä selvittiin, jee! =) Nyt on taas erittäin hyvä ja odottava fiilis! Yritän huomenna saada otettua jotain kuviakin, joten huomiseen! :)

3 kommenttia:

Essi kirjoitti...

Ihanaa. <3

enlav kirjoitti...

Jep! Mut tää on oikeesti vaikee miettiä, että teillä siellä pohjosessa on nyt jo yks iltapäivällä. :D Ja täällä kello on kuus aamulla.

Jutta kirjoitti...

voi vitsiii..kuullostaa niin ihanalta..!! <3