18.8.2010

School

Tiistaina aamupala oli oikein mielenkiintoinen kans; vaaleita leipiä, kamalan makusta juustoa, appelsiinimehupurnukka, monivärisiä muroja (sinivihreepunakeltasia ainaki, kaikki siis samassa), jogurttia ja mitähän vielä. Ruokalassa on limsa-automaatit, jotka on käytössä niin aamupalalla, lounaalla, päivällisellä ja iltapalalla. :D Ite en oo kertaakaan vielä niihin koskenut, aina vaan vettä juonu! Tunnit sit alko 8.15, ja puol kymmenen oli eka tauko. Meijän opettajana on Rob, tosi rento ja hauska mies! Täällä on kai 269 aupairia, eniten tänä vuonna! Tästä joukosta 8 on poikia, ja varmaan puolet saksalaisia. Meijän luokalla on 28 oppilasta; yks suomesta mun lisäks, ruotsista 1, kolumbiasta 3, etelä-afrikasta 2, etelä-koreasta 1, ranskasta 1, virosta 1, puolasta 1, itävallasta 2, meksikosta 2 ja saksasta 12. :D Ekalla tunnilla esiteltiin ittemme, mm. mistä on kotosin, minne menossa, lasten iät ja nimet jne. Saatiin workbookiit, mitä ollaan tehty. Mä istun samassa pöydässä neljän saksalaisen kans, kaks niistä on mun kämppiksiä. Noi tykkää puhua saksaa vähän turhankin usein, et joudun pyytään käännöstä englanniks. Mut oon niille suomeakin opettanu! :D Lounas oli klo 12; sämpylä, salaattia ja omena. Mä otin kanasämpylän, oli hyvää! =) En tykkää tästä juustosta mitä täällä ainakin on. Tunnit oli sit kuuteen asti, jolloin oli dinneri. Kuva kertoo kaiken.




Seittemältä oli International Sign Along! Oli tosi kivoja esityksiä! Joku maa veti Jaakko kullan omalla kielellään, ja tanska tais vetää "Mä pieni undulaatti oon" -laulun. Me laulettiin Leipuri Hiiva! Ja meitä suomalaisia onkin 8. Yks tyttö löysi meijät, kun alussa kyseltiin paljonko mitäkin maata on. Se luuli olevansa ainut, ja me tosiaan luultiin ettei muita oo. S on suomenruotsalainen, että oli sit ollu ruotsalaisten kanssa. S on menossa Losiin, ja muut suomalaiset siis: A Minnesotaan, R & M Illinoisiin, T Ohioon ja M & E Marylandiin. Tän jälkeen lähettiin M:n kanssa käveleen läheiseen ruokakauppaan, mut saavuttiin pihaan 8.57pm, ja kauppa sulkeutu ysiltä, joten oli turha reissu. Mut tossa kävellessä huomas, että ei täällä koululla aina tajua olevansa oikeesti USAssa, kun on "suljetulla" alueella. Vasta kun tuol kävelee, tajuaa, et hei mä oon oikeesti täällä. Yritin sit viel kävelyreissun jälkeen mennä nettiin, mutta kellään ei netti toiminu. Skype olis vaan toiminu. Menin sit kymmeneltä jo nukkuun.

Tänään heräsin kuuden jälkeen, kun mun kämppikset heräs. Mentiin heti suihkuun, mut silti siellä oli jo porukkaa. Netti ei toiminu aamullakaan, joten mentiin sit heti seittemältä aamupalalle suomityttöjen kanssa.




Siinä on kuvaa värikkäistä muroista. Noihin en oo uskaltanu koskea. Mut toi munakas, mitä tänään oli, oli hyvää. Siellä olis ollu myös jotain pihviä tarjolla. Ei kiitos, varsinkaan aamulla.

Aamutunneilla olin ihan törkeen väsyny, mutta kyllä ne silti menee aika nopeesti, kun ne on hauskoja. Kävin tauolla maksamassa 15$ Rocfeller Centeristä (eilen maksoin ton New Yorkin matkan 35$). Lounaaks oli kuiva kanahampurilainen (mut parempi kun se eilinen juusto), riisijutksaa, maissia, salaattia ja jäädykejogurttia, mikä oli törkeen pahaa.

Nyt on pakko lopettaa, kun akku on ihan lopussa. Ja mulla ei toi adapteri tosiaan toimi! Kyllä se menee seinään, mutta siihen ei saa suomalaista johtoa kiinni.

PS. Nyt on ihmeellistä ku nettiyhteys jopa toimii!

4 kommenttia:

Essi kirjoitti...

Voi ei noi murot. 8) Kyllä amerikkalaiset on sit tyhmiä. Olis nyt ees yhdistelty esim lila-siniset ja vihree-keltaset murot keskenään niin ei näyttäis niin pahalta. :D Mut täytyy sun noita maistaa, voi muuten jäädä harmittaan! Ei oo ku varmaan pikkasen väri- ja lisäaineita, mut pääasia että amerikkalapset saadaan syömään. ;)
Aika järkyn kuuloista: "pihviä aamupalaks" ja "limsaa kaiken kanssa". Mä en varmaan pystyis pysyyn vesilinjalla. :D

Sekö on sit huomenna matka perheen luo?

Miss U. <3

Jutta kirjoitti...

hei sun on pakko maistaa noita muroja!!:D vitsi mä olisin varmaa ekan ottanu niitä:D kaikkee ne keksiiki siellä puolen maailmaa:D

Siis ootko käynny jo Nycin keskustas?:)) vitsi mä en osaa ajatella et oot oikeesti siellä kaukana... <3

Esbe kirjoitti...

MOI ! jutta informoi mulle tästä blogista joten kävin lueskelee :) pidä kivaa hei aupairina ja käyn ain lueskelee sun reissuistas, kuulostaa aika kivalta :) täs myös mun blogin osote, jos tahot käydä lukee :) http://esssspe.blogspot.com/

Ja pidä kivaa siel ! :)

enlav kirjoitti...

Essi: Joo huomenna perheeseen! =) Ja ehkä täytyy pari noita muroja maistaa, mut mä en uskalla maistaa tota maitoakaan. :DD Se näyttää niin pahalta, kuten englannissakin, Jutta tietää!

Jutta: Tänään on vuorossa New York Cityy!! =)

Esbe: Joo varmasti pidän! :) Ja kiitti linkistä, täytyy lueskella :)