13.12.2010

4kk

Perjantai päivä meni hyvin, ja mulla oli töitä vaan puoli kolmeen asti, kun hostmumilla oli lyhyempi työpäivä. No lähettiin sit heti kun P tuli koulusta ajaan Daytoniin, kävin tarkistuttamassa silmäni. Hostdadin velihän opiskelee silmälääkäriks, sillä on vika vuosi meneillään, 4kk jäljellä, joten ei tarvinu maksaa mitään. Aika samoissa lukemissa näkö on edelleen, vähän vaan huonontunu: -3,75 ja -3.00, en nyt muista et kumpi silmä on kumpikin. Se laitto noita silmätippoja, mitkä suurentaa ton mustan osan, joten loppupäivä oli ärsyttävää yrittää tiirailla lähelle, kun oli vähän sumeata. Ja mulla on jotain taittovikaa tai jotain vähän silmissä (mitä kuulemma on monilla ihmisillä), että varsinkin kun silmät on väsyneet, voi nähdä johonkin päin vähän sumeena tai tuplana. No mä en nyt tuplana nää, mutta se sano, että sillä itellä just on kans toi, mut se just voi nähdä tuplana.

Illalla sit mentiin keilailemaan kolombia A:n kanssa! Tunnin keilaus ja kenkävuokra makso kahelta $22,50. Mutta mä oon täällä kyllä niin tapaturma-altis, ettei mitään rajaa. Heti ekalla keilauskerralla onnistuin astuun jotenkin, että toi jalka alko taas enemmän sattuun, ja myöhemmin onnistuin halkaseen kynteni! En nyt tajunnu, että olis pitäny kynnet leikata ennen, joten keskisormen kynsi halkes puoliks puolesta välistä. Vähän tuli verta tuolta sivusta, koska siellä alla on tosiaan ihoa, ja olin loppukeilauksen ajan paniikissa, että mitä mun kynnelle tapahtuu. No käytiin sit Krogerista vuokraan leffa, Love Happens ja tultiin kattoon se tänne. Hostmum käski vaan leikata tota kynttä lyhyemmäks, etten töki sitä enää mihinkään ja pitää laastaria siinä päällä. Mutta tohon menee varmaan pari kuukautta, että toi huono kohta on tarpeeks pitkä ja sen voi leikata pois...

Toi leffa oli hyvä, tosin olin vähän väsyny ja nukahdin jossain vaiheessa ehkä 10minuutiks, mutta en mä kai mitään missannu. Hiukan ennen kahtatoista sit saatiin leffa päätökseen ja A lähti kotiinsa.

Lauantaina mulla oli herätyskello ysiltä herättämässä, ja pyöräilin aamuäivällä palauttaan ton leffan. Hostdad katto mua hetken ja totes vaan, että "you are amazing, it's freezing outside". No ei siellä ees ollu niin kylmä, mulle tuli ihan kuuma pyöräillessä, kun puoli tuntia tohon edestakaiseen matkaan meni. Sit pakkailin ja ajoin mun auton tohon korjaamolle, kun siihen täytyy kuulemma vaihtaa öljyt. Hyvä että joku tsekkailee mun autoa, eihän mulla olis tollasista mitään hajua. :D

Hiukan ennen kahta taidettiin päästä matkaan, ja tonne West Virginiaan ajo 2h 50min, josta osan matkasta nukuin. Hostdadin äitin talo on tosi hieno (tosin ei niin siisti, tiedän mistä toi hostdadin epäjärjestelmällisyys tulee). Se asuu siellä kaksin sen äitinsä kanssa, ja talo on valtava. Äkkiseltään laskemalla siellä on kuus makuuhuonetta (toi päämakuuhuone on niin upea, just sellanen minkä mä haluaisin!), ja muutenkin tosi tilava. Toi on maksanu saman verran kun näitten talo, koska West Virginia on köyhempää aluetta, joten hinnat on matalemmat. Ja muutenkin West Virginia on pelkkää mäkeä ja metsää. Syötiin vähän jotain, ja lähdettiin sitten ennen kuutta tonne intialaiseen ravintolaan, missä hostmumin synttärit pidettiin. Ne oli siis yllätyssynttärit sille ja siellä oli noin nelkyt vierasta. Tunsin itteni taas vähän ulkopuoliseks, kun kaikki oli intialaisia. No hostmum oli mun lisäks varmaan ainut ei intialainen + lapset nyt puoliks. Ja sain myös kysymyksen, että oonko hostdadin keskimmäisen veljen tyttöystävä.

Vähän ulkopuolinen olo oli tosiaan, kun ei tunne ketään, mutta hostdadin isä oli kyllä huolehtimassa, että saan juotavaa ja selittelemässä, että mitä mikin ruoka on. Ihan mielenkiintonen party oli, sain maistella intialaista ruokaa. Kyllä mä jostain tykkäsin, mm. valkosesta riisistä ja yhestä leivästä ;) Ja täytekakku oli tosi hyvää! Hostdadin äitin talolle lähettiin kymmenen maissa, ja nukkuun menin kahentoista maissa. Vitsi tuolla talossa on noi tollaset vessat, että kahesta huoneesta aina pääsee, että siinä on kaks ovea. No oon niin onnellinen, että mulla on täällä ihan oma suihku/vessa, koska tuolla aina kun olin menossa, hostdadin veli oli siellä (kun se oli siinä viereisessä huoneessa). :D

Sunnuntaina heräsin jo puoli ysiltä, kun hostdadin veli oli suihkussa (se lähti enenn ysiä Virginiaan). Ja mulla oli siinä vaiheessa kauhee vessahätä, että heräsin jo niin totaalisesti, ja manasin, että tulis nyt pian ulos sieltä suihkusta. Tossa talossa kaikki suihkut tuntu olevan huoneitten yhteydessä, joten en tienny muitakaan vessoja. No menin sit sen jälkeen kans suihkuun ja alakertaan ysin jälkeen, mutta kaikki oli vielä nukkumassa, joten hetken lukemisen jälkeen painuin takas nukkumaan. Uudelleen heräsin hiukan ennen kahtatoista, ja sillon oli jo suurin osa porukasta hereillä. Sunnuntai oli sitten vaan hengailupäivä, pelailtiin mm. S:n kanssa hostdadin äitin Ipadilla, minkä se sai lahjaks. Lähettiin ajaan Ohioon siinä neljän maissa, ja alkumatka ajettiin vauhdikkaasti, mutta sitten alko kauhee lumisade, ja sitä lunta sitten tuli ihan kunnolla. Loppumatka taittu moottoritiellä sellasta 45mailia/tunnissa, kun normaalirajoitus on 65mailia/h. No täällä ihmiset sit ajaa paljon hiljempaa lumella, kun ei oo noita talvirenkaita. Täällä odotti kaks isoa pakettia Suomesta, joululahjat kotoa ja mummilta! Molemmista paketeista löyty joululahjojen ulkopuolelta piparkakkuja, ja äiti oli laittanu myös hapankorppua, pari Valkeakosken Sanomaa ja purkkaa! Joululahjat laitoin tonne kuusen alle, ja siellähän alkaa olla jo mun lahjoja iso keko!

Tänään sit lapsilla oli koulua lykätty kahella tunnilla, ton lumen takia. :D Joku 10cm sitä varmaan tuli, mutta hei camoon, ei sitä koulua silti tarvi lykätä. No S:llä sit ei ollu ollenkaan koulua, tai niin noi luuli. Myöhemmin sen opettaja oli soitellu vihasta puhelua, että missä se on. Ne on muuttanu tänä vuonna tota käytäntöä, että sit ne on pidempään koulussa (kun S on tosiaan vaan puolta päivää). Hostdad ei halunnu lähteä ajaan tonne "huonoon keliin" Cincinnatiin asti, joten työskenteli sitten kotoa. Eli täällä oli väkeä vähän enemmän ja vähemmän.

Päivä meni kuitenkin hyvin, baby ei nukkunu paljoa, mutta oli tosi iloinen koko päivän! Mentiin iltapäivällä pienelle kävelylle babyn ja S:n kanssa, ja S:ltä alko valitus kylmästä jo heti ulos mentäessä, että voidaanko mennä takasin. Ei muuten ollu kylmä, mutta oli tosi kylmä tuuli! Baby nukahti (mitä hostdad ihmetteli, että miten ihmeessä se nukahti tuolla kylmyydessä), mutta sillä on noitten rattaitten "kuopu", eli tuulensuoja. Kakskyt minuuttia käveltiin ja sit mentiin hetkeks takapihalle, lumisotaa, mutta S kun vähän sai lunta päällensä, niin halus sisälle.

Töitten jälkeen menin taas uimaan S:n basketball harkkojen ajaks, ehkä 15min tuli uitua. No sit oottaessa S:n harkkojen loppumista joku nainen odotteli lastaansa, ja kysy, että mistä oon kotosin. Olin vähän ihmeissään, että Suomesta, että mistähän se tiesi. Se sit osoitti mun laukussa olevaa muumimamma -heijastinta, ja siitä lähti sit keskustelu. Hän on ruotsista kotosin, tuli Cincinnatiin 20 vuotta sitten aupairiks, ja jäi sille tielle. Sillä on nyt kaks lasta, joille se puhuu ruotsia ja isä englantia (kun on jenkki). Ja sen isoäiti oli suomesta kotosin, mutta ruotsinkieliseltä alueelta. Ne kävi kuulemma Suomessa pari vuotta sitten Muumimaailmassa! Cool!

Tänään tuli joululahjapaketti mummulta, ja iso kasa lakuja, jotka ei ollu paketissa, joten koin oikeudekseni avata ja maistella, nam! <3 T oli kuulemma käyny tänään meijän ollessa uimassa hostmumilta kyselemässä yksitellen, että aikooko Venla avata tän paketin ja tän paketin jne., ja vika kysymys oli ollu, että avaako se nää tänään. How cute!














Tällasena kävelin ulos tuolta silmälääkäristä ;) Aika coolit lasit!





Ja tsekatkaa mun silmät. Mulle tuli ihan Twilight mieleen, vampyyrit!




Kuuntelen tässä samalla mielenkiintosia tarinoita hostmumin ja hostdadin elämästä hostmumilta ja hostdadin keskimmäiseltä veljeltä. Noi hostvanhemmat alko seurusteleen, kun ne oli yheksäntoista, eli niillä on jo nyt viidentoista vuoden yhteinen taival takana.

Nyt painun nukkumaan. Eilen unohdin Täykkärit ja tänään Gossip Girlin, ja tän päiväset Salkkaritkin on kattomatta, joten huomiselle on paljon katottavaa!

PS. I love my life here, it's perfect! <3

2 kommenttia:

Anne kirjoitti...

Haha ollaankohan tavattu sama nainen Cincinnatissa, oltiin community poolilla ja puhuttiin suomee siellä ja se täti kysy mistä oltiin, kun sanottiin että Suomesta niin se kerto mun mielestä IHAN SAMAN tarinan isoäitiä myöten! Maailma on ihan kamalan pieni, huhhuh... Mäki haluaisin niin lähteä Jenkkeihin au pairiks sen jälkeen kun tuun Islannista, mut en tiiä onks mulla sisua jättää Suomi kokonaiseks vuodeks :/

enlav kirjoitti...

Anne: Jos on, niin maailma on kyllä tosiaan pieni! :D