4.12.2010

Talvirenkaat kiitos

Kertoisko mulle joku, että minkä hemmetin takia nää ei vaihda talvirenkaita? Tänäänkin satanu koko päivän lunta, ja ollaan pakkasen puolella. Tiet on siis lumisia ja jäässä paikoittain, ja pari kertaa auton ratissa jouduin miettiin, että mihin ihmeeseen aion tän auton ohjata, kun risteys lähenee ja auto ei vaan pysähdy. Vaikka aloin jarrutteleen jo tosi ajoissa, niin hieno sit huomata, että jarruilla ei lopussa enää mitään tehoa. No kyllä noista selviydyttiin kunnialla, mutta kiva talvi siis varmaan tulossa, kun yrittää aina arpoa että saako auton pysähtyyn vai ei.. :D

4 kommenttia:

Emma kirjoitti...

Haha joo, toi on kyllä ärsyttävää toi talvirenkaiden puute! :/ Täällä ei oo vielä satanu lunta, mutta peläten sitä odotellaan (ajamisen kannalta) :D Hostisä tosin sano, et tossa "mun" autossa, millä kuljetan lapset kouluun ja takas, on tosi hyvät renkaat, että pitäs olla hyvä ajaa hankalallaki säällä :)

Krista Lönnqvist kirjoitti...

gotta love all weather tires ;)
ma muistan ku itekki liukastelin niilla moottoritiella, ei kauheen kiva... talvirenkaat kunniaan!! :)

Heidi kirjoitti...

Joo nää kyllä kovasti kertoo miten kamala talvi Minnesotassa on, että ei siitä kyllä tykkää kukaan, mutta ympärivuotiset renkaat on kyllä ihan jees.
Not. Eikä talvessa täällä oo mitään vikaa, enemmän vaan lunta kuin Suomessa, ja vähemmän pakkasta :)

enlav kirjoitti...

Emma: No mulle on vielä sanottu, että mun renkaat ei oo mitkään kamalan hyvät. :D Että hyvät lähtökohdat ;)

Krista: Niinpä!

Heidi: Joo mäkin tykkään, ettei tuu niin kylmä! Oon jo nyt jäässä ulkona, kun on -4/5 astetta celsiusta.. :D