27.12.2010

Your flight is cancelled

Terveiset Centervillestä! Eli matkaan ei päästy lumikaaoksen vuoksi. Mä en ollu tietonen mistään lumikaaoksesta ennen eilistä iltaa, kun oltiin hostmumin vanhemmilla, ja sen isä sano, että oonko tsekannu mun lennon. Eilisen lennot oli kaikki peruttu, mutta tän päivän lennot näytti vielä "on time". Vaivauduin sitten vielä myöhään suihkuun ja pakkasin, ja pääsin sänkyyn joskus hiukan ennen kahtatoista. Onnistuin hiuksia kuivatessa aiheuttaan jonkilaisen sähköongelman, koska mun kaikki pikkulamput, kelloradio, hiustenkuivaaja ja lämmitin lakkas toimimasta. :D Tänään sit sain kuulla hostdadilta, että sitä hiustenkuivaajaa pitää käyttää vessassa, koska mun huoneessa ei oo tarpeeks tehoja.. No kuitenkin, heräilin yöllä pariin otteeseen tarkistaan lennon ja näytti edelleen "on time". Vielä herätessä 4.45am lento oli "on time", joten olin jo vaatteet vaihtanu, pessy hampaat ja pedannu pedin, eli valmis lähtemään. No hostdad tuli viideltä sanoon, että kentältä tuli soitto, että lento peruttu. KIITOS USAIRWAYS kun ette voineet yhtään aikasemmin peruuttaa sitä lentoa kun 1h 40min aiemmin. Hostdad anto mulle puhelinnumeron, mihin sitten soitin uutta lentoa, ja sillä linjalla sitten oltiinkin odottamassa kaks tuntia. Kuudelta olin menossa nukkumaan, mutta sitten J soittikin skypessä ja juteltiin hetki, kunnes nukuin rauhattomasti puhelin korvan juurella kuunnellen odotusmusiikkia ja mainoksia. Heräsin sit jonkun toitottaessa puhelimeen seittemän aikaan "Good morning" ja sain uuden lennon - torstaille. Pikkasen ärsyttää missata kolme päivää, mutta nyt osaan olla jo positiivinen, koska onneks oon jumissa kotona, enkä lentokentällä! Eli torstaina olis tarkotus samaan aikaan startata kone kun tänään, eli oon jo onneks sit aamusta NYCissä. Suomi M:n bussit oli kans eiliseltä peruttu, mutta se pääsee sinne jo huomenna. :/ Se soitti meijän hostellille ja onneks meijän ei tarvi maksaa tota alkuperäistä varausta, koska mullahan siellä olo lyhenty nyt noin puolella. Eli maksetaan vaan niistä päivistä kun ollaan siellä.

Tänään sit heräsin jo lopullisesti yheksältä ja hostdad oli täällä vauvan kanssa, ja se kyllä ihmetteli, että sain vasta torstaille. Mutta niitä lentoja on peruttu niin tuhottomasti, että siellä on tosiaan pari muutakin ihmistä haluamassa NYCiin. :D Ja se kysy, että haluanko nyt sit työskennellä nää kolme päivää, et saan sit joskus muullon nää kolme päivää vapaaks. Eli tänään on työskennelty, tosin ei hirveen ahkerasti :D Aamulla siivosin hostdadin kanssa, koska tänne tuli joku asunnonvälittäjä, ja myöhemmin hostvanhemmat lähti ite katteleen jotain taloja. Hostdadin nuorempi veli oli täällä koko päivän, eli en ollu hetkeekään yksin lasten kanssa. Nukutin vauvan päivällä basementissä ja kattelin sen nukuessa Scary Movie 2:sen. :p Ja nyt pari päivää tässä on tahkottu Toy Storya ehkä kymmeneen kertaan läpi, kun T sai sen joululahjaks! Ja kakkonen on vielä ihan paketissaan, eli lähipäivinä on luvassa Toy Storya runsaasti ;)

Iltalehden sivuilta voi käydä katteleen kuvia NYC:in lumimäärästä: http://www.iltalehti.fi/ulkomaat/2010122712921448_ul.shtml Kyllä sitä on hiukan tullu! :D New Jerseyssäkin oli eilen state of emergency ton lumimäärän takia.

Ja tässä englanninkielistä tekstiä, hostdad lähetti ton linkin mulle parantaakseen mun mielialaa: http://news.yahoo.com/s/ap/20101227/ap_on_re_us/us_winter_weather Mieluummin kyllä oon jumissa kotona kun lentokentällä, että sinänsä hyvä.

Nyt illan työskentelenkin, kun hostvanhemmat lähtee ulos syömään. Oon kamalan väsyny, mutta en silti saanu unta, vaikka yritin nukkua. Yhessä vaiheessa T ilmesty parin sentin päähän mun kasvoista kyseleen:
T: "Venla, are u sleeping?"
V: "Yes, I'm sleeping."
T: "Why are u sleeping?"
V: "Because I'm tired."
T: "Why are u tired?"
V: "Because I woke up early."
T: "Why u woke up early?"
V: "Because I was going to NYC.. But nevermind, I'm awake now."
<3

Ja tänään tuli vielä yks ihana joululahjapaketti Koskista L:ltä ja A:lta! <3 Paketista löyty viime ja tän kuun Cosmopolitanit, Cosmon mieskalenteri (nyt mulla on neljä seinäkalenteria ens vuodelle! ;)), paketti salmiakkia, geisha- levy, purkka -pussi ja Nivean ihana rasva. TANKS tytöt, ootte ihania! <3

Mulla on taas pari päivää ollu koti-ikävä enemmän valloillaan, mutta toivottavasti nyt helpottais taas kun pitäis parin päivän päästä NYCiin päästä!

PS. Tää kuva on musta aivan loistava, en tiiä oonko ennenkin linkittäny, mutta nyt ainakin on! Alussa aattelin, että ne tekee siellä NYCissä tohon Lontoon malliin, mutta on niillä siellä oikeestikin kunolla lunta. Ja kun yleensähän siellä ei sada lunta, joten on se vaikeempi varustautua. Mutta nyt alankin työskentelemään!


4 kommenttia:

Janiika kirjoitti...

Lontoos ei ollu tietookaan lumesta :D ja suomessa ajo sit 7 aura-autoa vierekkäin!

Mut kato toi lennon peruutus ni totta kai ne yrittää sitä viimeseen asti lentää sen takii peruuttaa niin myöhään.

enlav kirjoitti...

No mutta kun toi armoton lumimaara alko tuleen jo edellisena iltana, niin sillon jo ne on tienny, etta koneet ei tuu paaseen nykiin..

Janiika kirjoitti...

Ne elättelee toivoo loppuun asti! Koska peruutus tulee niille niiiin kalliiks..

enlav kirjoitti...

No niin näköjään elättelee asiakkaitten harmiks. :D