11.1.2011

Silmälasien etsintää

Tää on ihanaa kun aina aamusin baby saa itkukohtaukset hostmumin tai -dadin lähtiessä töihin ja sen jäädessä mun kanssa kaksin. :D No nopeesti se rauhottuu, mutta vähän hankalampaa on nää hostdadin kotoa työskentelypäivät, kun baby kuulee sen. Mutta vitsi baby on kasvanu niin hirveesti, sillä näkyy jo ensimmäinen etuhammas ja se pystyy jo käveleenkin, välillä menee ihan parikymmentäkin askelta, ellei enemmänkin! Kohtahan se nyt täyttääkin jo vuoden, mutta on se kooltaan niin pikkunen.



Eilinen oli ihan normi päivä, katteltiin iltapäivällä Rotatouille, oli tosi ihana leffa! Ja illankin olin kotona, kun enkun tunti oli peruttu ton lumisateen takia. Hostdadi työskenteli kotoa, ja baby meni aina kun vaan ehti itkeen sen oven taakse. :D

Tänään toi lumisade jatku, joten kouluja oli lykätty kahella tunnilla.. Sain babyn nukkuun (se osaa nykyaan nukkua pinnasängyssään!) ja menin sit tekeen lumitöitä, kun S ja P ootteli bussejaan. Joku puolisen tuntia siinä varmaan meni, mutta se oli rentouttavaa! Rakastan kun pääsee ulos tslosta tekeen jotain muuta kun lastenhoitoa ;) Kerkesin suihkuunkin ennen babyn heräämistä, ja mentiin sit taas naapurille. Sen mies lähti aamulla neljäks kuukaudeks Afkanistaniin tai jonnekin, en enää muista. Sehän on siis militaryssa töissä. Täytyy kyllä nostaa hattua, että miten toi naapuri selviää yksinään neljän lapsen kanssa. Koska kummankaan vanhemmat tai muut sukulaiset ei asu lähellä. Ja sain ton naapurin tunnuksen netflixiin, sieltä siis voi tilata kotiin leffoja tai joitain kattoa ihan suoraan siellä sivuilla. :p Se maksaa siitä jonkun $14/kk, et pystyy kattoon sen verran leffoja kun haluaa. Ei oo kyllä parempaa naapuria missään! :D

Hostmum tuli jo ennen puolta kahta, ja sit kun P tuli koulusta, niin lähettiin ettiin mulle uusia laseja. Kolmessa liikkeessä käytiin, mutta ekassa oli parhaimmat - ja kalliimmat. Joku 350 dollaria maksais... Eli sellasen n. 220 euroa. Otettiin ne tiedot ylös, et jos nyt meen vielä jostain kattoon ja jos ei löydy parempia, niin meen ketaan noi.

Illalla tultiin syömään hostmumin vanhemmille ja katteltiin basketball -peliä. Ei nyt mitään ihmeellistä. Oon yritelly selvitellä, että mitä haluan opiskella täällä keväällä ja mitä teen kun tuun takas Suomeen syksyllä...



Photobucket

8 kommenttia:

Anni kirjoitti...

Ilmeisestikään et voi vielä sitten hakee yhteishaussa keväällä, kun kesällä on valintakokeet? Onko tullut selvyyttä, mitä tahtoisit tehä?

Anonyymi kirjoitti...

Afkanistan :DDDDDDD

enlav kirjoitti...

Anni: No kuviot on vielä tosi epäselvät, yritän selvitellä asioita. :D

Ano: No voi se olla vaikka Afganistankin ;)

Anonyymi kirjoitti...

Tietkö, älä huoli siitä syksystä! Mä keksin sulle paljon tekemistä. =) Ensteks oot mun kanssa JOKA PÄIVÄ! <3
Ja voit vaikka asua täällä meillä aina silloin tällöin! =) Niin, ja koulu nyt on ihan turha juttu. Aloitetaan sit yhdessä opinnot, ku mä saan tän paskatutkinnon päätökseen. ;)

- Essi

Anonyymi kirjoitti...

Moi! Ensinnäkin sun blogi on tosi kiva ja oon tässä jo huimat pari tuntia lukenu sitä! :D Mulla olis ihan hirveesti kysymyksii sun aupair-vuotta koakien! Olis itsekkin tarkotus lähtee kesällä tai syksyllä.Tosi kiva jos voisit vastata :)

- menitkö aupairiks cultural care au pair-järjestön kautta?
-osasitko kuinka hyvin enkkua ennen kun menit perheeseen? kuinka pitkään kesti ennen kuin opit kommunikoimaan kunnolla?
(Mun enkun numero on lukiossa sellasta 6-7 ja tuntuu ettei se riitä lähestään siihen, mitä vaaditaan!)

enlav kirjoitti...

Essi: Mä tiedän, et voin aina luottaa suhun! Sä kyllä keksit mulle tekemistä ;)

Ano: Joo cc:n kautta oon täällä! Ja mun enkun keskiarvo lukiosta lähtiessä oli just ja just 6 ja kirjotuksista sain B:n, mutta suomessa toi koulutus on niin huipussaan, että täällä kaikki kehu kuin hyvin puhun! Eli ei sulla oo pelkoa! Kyllä se kommunikointi onnistuu, kun ei siinä kielioppiohjeita ym. tarvita ;)

Anonyymi kirjoitti...

Ai kiitti paljon toi helpotti hurjasti!!:D Maksoiko toi reissu sulle paljon, pitääkö esim. lennot ostaa ite?

enlav kirjoitti...

Alle tonnilla pääsin kaikissa maksuissa, sisältäen vakuutukset ja muut. CC:n sivuilta näkee noi hinnat, ohjelmaksu taitaa nyt olla 495e ja sit otin lisävakuutkset ym. Ja tohon hintaan sisältyy lennot. :) Eli sä tienaat about ekan kuukauden aikana ton summan takas. :)