9.2.2011

Have you been in Finland?

Kolumbia M tuli käymään täällä aamulla, kun tänään sen ei tarvinu ajaa sen vanhempaa hosttyttöä kouluun. Sen nuorempi siis käy koulua täällä Centervillessä, joten se ajaa joka päivä sen tänne ja hakeekin, eli sellanen 40-45min/suunta. M:n lähdettyä skypeilin suomi M:n kanssa varmaan yli tunnin, oli ihanaa päästä jutteleen sen kanssa, tais olla eka skypejuttelu täällä olon aikana. Ikävä mun Jyväskylätyttöä! <3  Baby meni päikkäreille jo ysin maissa ja nukkukin kahteentoista asti, ihmeen pitkät päikkärit!

Päivällä tein perunamuussia ja sain lapsetkin syömään sitä (pizzarullien kanssa ;)) ilman suurempia valituksia, wouu! Iltapäivällä, kun S ja P meni naapuriin leikkiin, me mentiin sinne kans babyn kanssa. Annoin runebergin torttujen ohjeen naapurille, kun se sitä kyseli, tykkäs niin kovasti niistä. Vietettiin siellä aikaa puoli kuuteen asti, kunnes hostmum tuli kotiin. Käytiin sit hakemassa mun auto, ja voi vitsi hostmum sit jo lähti hakeen T:tä päiväkodista, mut mun auton ovi ei sit suostunu taas meneen kiinni. Mulla on autossa ruuvimeisseli, koska hostdad näytti sillon viimeks, että miten sen saa toimimaan jos se jää jumiin. Mutta vaikka käänsin sitä vipua ees taas, niin ei toiminu. Piti sitten mennä takas liikkeeseen kysyyn apua, ja kun ne tuli, niin ne sai sen heti toimimaan. :D

Menin sit yksin salille, kun A:n pitikin työskennellä. Reilu puoli tuntia treenasin ja toi on hauskaa kun siellä jo tunnistaa kasvoja, ketkä käy usein siellä. Ja oon ton yhen miehen nähny monena päivänä, ja yhtäkkiä tajusin mitä sen paidassa luki, "Helsinki". Mun piti sit tietty käydä kysymässä, että onko se käyny Suomessa, ja se sano et joo joskus kun ne oli palaamassa Venäjältä, ne oli päivän Helsingissä, ja kehu kyllä kuin siisti kaupunki! Mut pikkasen yllätyin kun jollain oli suomipaita päällä!

Mun iho on menny täällä huonommaks ja valitinkin siitä tänään hostmumille. Mun otsa on tykänny kerätä enemmän näppylöitä, ja se anto nyt jotain rasvaa mulle, että laitan huomenaamulla, mutta lupas tuoda töistä jotain toista, parempaa. Eli toivottavasti nyt iho lähtis meneen paremmaks! :)

Kattelen tässä uudelleen tätä Titanic II toisella silmällä, kun hostmum oli tätä kattomassa. Kohta olis tarkotus suunnata näkeen ihania unia, ei sellasia mitä näin esim. kaks päivää sitten. Siinä unessa löysin mun huoneesta jotain jättiläishämähäkkejä, hyi että! Ja eilen löysin vessasta hämähäkin, tosiaankin ihan pienen, mutta eiks niitten pitäis olla jo kuollu? Hyiii.

6 kommenttia:

Mimmi kirjoitti...

Toi iho-juttu on muuten aika jännä! Mulla ihan alussa meni iho tosi huonoon kuntoon (vaikka teinivuosien jälkeen ei ikinä oo ollut mitään ongelmia), sitten se vähän parani, mut silti taas aika ajoin kukkii kauniisti. En tiiä mikä siinä sitten on, stressiäkään en hirveästi tunne kokevani :) Jos löydät jotain toimivaa rasvaa niin suosittelepa!

enlav kirjoitti...

Mimmi: Joo kerron kyllä, jos ja kun toivottavasti saan ihon paremmaks! :)

Anonyymi kirjoitti...

Siistii et jollain on suomi paita siellä!:D tuskin ihan jokapäivänen näky:D

Jutta

enlav kirjoitti...

Jutta: No aijaa, vähän leuka loksahti auki :D

Heidi kirjoitti...

Mie vannon että näin tänään suomi-lipun yhden hiihtäjän hatussa. Täällä tuo ei kuitenkaan oo niin tavatonta, tosi usein kun taustoista käy juttelemaan niin joku tuntee suomalaisen tai suomensukuisen.

enlav kirjoitti...

Joo no tosi iso osa jenkeissä asuvista suomalaisistahan asuu Minnesotassa, joten ei oo niin suuri saavutus tavata joku suomalainen tai suomisukuinen. Täällä se nyt on aika outoa. :D