14.5.2011

Matkustusta

Torstaina kävin hakeen asks S:n, kolumbia A:n ja itävalta A:n kyytiin ja huristeltiin Speingfieldiin. Siellä keskustassa käännyin jo yks suuntaselle kadulle, kun sit piti koukata takas kun tajusin sen. Ja parkkipaikalla maksettiin kahen dollarin parkkimaksu ihmeelliseem boksiin. Se oli iso laatikko, ja pienet kolot joka numeron kohdalla, ja parkkiruudut oli samoin numeroitu. Ja siihen oman numeron kohdalle laitettiin sit raha. Sieltä olis kyl varmasti pystyny onkiinkin niitä seteleitä pois, jos olis halunnu.

Tavattiin sit sen ravintolan ulkopuolella saksa V, kolumbia M, A ja A ja thaimaa S, ja myöhemmin meijän seuraan liitty saksa B. Oltiin just astumassa siihen ravintolaan, kun kuulu kauheeta jarrutusta ja törmäys. Piti sit juosta kattoon, ja risteyksessä kaks autoa oli sit törmänny. No ravintolas söin hampurilaisen, ja siihen kuulu pieni salaatti ja ranskikset. Oli muuten hyvää, mutta kaikki muutkin, ketkä otti saman valitti, et pihvi oli palanu. Mun mielestä well done tarkottaa kypsää, ei palanutta.

Ravintolan jälkeen mentiin vielä yhteen pubiin istuun, tosin puolet lähti kotiin. Istuttiin siellä hiukan yli kahteentoista asti, olin sit yheltä kotona. Mut moottoritiellä pelästyin, kun yhessä vaiheessa siellä olikin tietyö, et piti ajaa puoliks sen valkosen reunaviivan päällä, pelästyin et mihin mun piti mennä, mut siellä mun kuulukin sit ajaa.

Perjantaina sit väsytti herätä ja oli vaikee työskennellä, kun hostdad työskenteli kotoa käsin. Pakkailin sit siinä päivän aikana kamojani ja laitoin itteni valmiiks. Oli kyllä ihana ilma taas, melkein +30. Puoli viiden jälkeen itävalta A tuli hakeen mua, ja naapurikin toi suklaakeksit matkaevääks ja ajettiin Cincinnatiin. Mut oli kyl kamala ruuhka, olin jo varma et myöhästyn, kun välillä ihan seistiin vaan motarilla. Ja alussa käytiin tankkaan, niin sit yhessä vaiheessa yks auto tööttäili ja kerto, et meil on bensatankki auki :D Pysähdyttiin sit motarilla sulkeen se, kun ei siellä päässy eteenpäin. No kyllä mä ehdin bussiin, se oli kiva kakskerroksinen, menin yläkertaan.

Bussi sit lähti puoli seiskalta, ja pysähdyttiin Indianassa mäkkäriin 25 minuutiks ja Indianapoliksessa ottaan uusia matkustajia kyytiin. Nukuinkin sit jonkun verran, ja saavuttiin sit yhentoista jälkeen Chicagon downtowniin. Eli hiukan alle kuus tuntia ton tauon kans meni, kun täällähän on yhen tunnin aikaero Ohioon. Mä lähdin Cincinnatista mekossa ja varvastossuissa, ja matkalla jouduin laittaan legginsit ja villatakin, ja Chicagoon päästyäni olin jäätyä, täällä oli ehkä +10. Onneks otin ees takin, mut mulla ei oo farkkuja, kolitseja tai kunnon kenkiä, kun varauduin kesään... Osasin sit karttani kans hostellille ton ehkä kilsan matkan eksymättä, hampaat kalisten.

Tsekkasin itteni sisään, ja toi kymmenen hengen huone olikin tollanen, et oli pieni olkkari, keittiö ja sit vielä viis eri huonetta, jokaisessa oli yks kerrossänky. Et mä olin ihan omassa rauhassa yksinäni, kuulin kyl et joku muu oli jossain niistä toisista huoneista. Ja mulla oli vessa vastapäätä mun huonetta. Painuin sit nukkumaan heti, eli hiukan ennen kahtatoista.

Ja Chicagosta sit myöhemmin lisää! Nyt painun nukkumaan, väsyttävä päivä takana. Öitä!

Ei kommentteja: