19.4.2011

Laser maze

Voi huhhuh kuinka tylsää on viettää 10h neljän seinän sisällä, kun koko päivän sato vettä ihan kunnolla ja ukkosti. No käytiin me naapurissa vierailulla, mutta muuten ei poistuttu ulos hetkekskään. Oli vähän vaikeuksia yrittää keksiä, että mitä tehtäis. Kyllä siitä jotenkin selvittiin, ja viideltä loppu sade, joten lapset meni pyöräileen tohon tielle.

Illalla mentiin itävalta A:n kanssa pelaan laser tagia yhteen eri paikkaan kun viimeks. Tai no mentiin sinne ennen seittemää, mut seuraava peli olikin vasta kymmenen yli kaheksan, joten mentiin viereiseen Tim Hortoniin smoothieille ja donitseille. Meijän lisäks siellä oli viis muuta, eli kiva määrä, ettei liikaa. Mutta mä en tiiä mikä mun aseessa oli vikana, kun vaikka kuinka monta kertaa aina ammuin jotakin, niin ei muka osunu paljon koskaan. Mun pisteet oli joku 80 ja olin vika, ja seuraavalla oli yli puolet enemmän. Oikeesti vika ei ollut mussa, kyllä mä nyt tiesin, kuinka sillä ammutaan, pari kertaa ennenkin ollu. No anyway, sen jälkeen mentiin vielä laser mazeen, eli sellanen huone, missä sun pitää yrittää selviytyä laser valolinjahälyttimien läpi osumatta niihin. Se oli tosi hauskaa, mutta ohi tosi nopeesti! Ja tiistaisin tuolla saa ilmaseks kymmenen tokenia, eli noita pelikolikoita, joten kulutettiin ne sit noihin peleihin, mm. tanssimattoon, autojen ajamiseen ja lelujen ongintaan (mut en voittanu yhtään lelua).

Pelailujen jälkeen mentiin La Rosa'siin syömään, ja vitsi siinä pihalla tuli tollanen aika nuori mies kyseleen kolmea dollaria bussilippuun. "Sori, mutta mulla ei oo käteistä" oli hyvä vale, joten pääsi siitä eroon nopeesti. Just vähän aikaa sitten luin iltalehden sivuilta, että Helsingissä on nyt moniakin tollasia huijareita, ketkä yrittää saada "bussilippuun" rahaa. Nyt söin tuolla sellasen calzonen, missä oli kanaa, ananasta, tomaattia, juustoa ja jotain kastiketta + ranskiksia, oli hyvää. Mulla oli viiden dollarin lahjakortti tonne, joten itelle maksettavaks jäi vaan $2,13, enkä jättäny yhtään tippiä, oli sen verran törkee ja ei asiakasystävällinen se tarjoilija. Kotiin tulin hiukan kymmenen jälkeen.

Olin tänään muuten tosi hyvä ystävä! Essi ylipuhu mut tekeen sen jonkun enkun tiivistelmän, koska sillä oli kuulemma neljä tehtävänä. Ja mun kurkkuun vähän sattuu, toivottavasti ei tuu kurkku kipeeks. Ja en tiiä mikä mun iPodia vaivaa, se sammu tossa kuuden maissa, enkä oo saanu sitä päälle sitten sen jälkeen. Se on mulla parasta aikaakin laturissa, joten ei akku voi olla loppu... Elektroniikka vaan vihaa mua, ihan oikeesti :( Ja mun kalat jää nyt ruokkimatta, yhyy! Okei mä painun nukkuun ja toivon, että se toimii aamulla, öitä!

8 kommenttia:

Anonyymi kirjoitti...

hei tippii pitää jättää edes vähä vaikka ei olis ollu hyvä tarjoilija, se on kuitenki muodostaa niitten palkasta suurimman osan!!

Anonyymi kirjoitti...

Niinhän se muodostaa, ja tosiaan pitäis kai edes vähän antaa. Mutta mitäs oli törkee tarjoilija:D Vois sit tehä jotain sen palkkkansa eteen :)

Anonyymi kirjoitti...

eiks ipodit sun muut laitteet sammu tai menee "koomaa" ku tulee ukonilma? mä ainaki aina sammutan kaikki kännykät ja muut elektroniikat ettei ne mee rikki :D

enlav kirjoitti...

Ano & Jutta: No niin pitäis, kyllä mä sen tiedän, mutta enpä vaan antanu, oli sen verran törkeä. :D Ja 15-20% mun laskusta ei nyt ihan kamalasti olis ollu, joten ei se paljoa menettäny ;)

Ano: En oo ikinä kuullukaan.. Sain ton iPodin toimiin aamulla, näytti et akku lopussa, vaikka oli ollu laturissakin, mutta nyt toimii!

Anonyymi kirjoitti...

haha ! ei todellakaan tartte jättää tippiä jos tarjoilija on törkee! itepähän on ammattinsa valinnu. NI. (ku ottaa huomioon suomen tippikulttuurin ni et tosiaankaa saa jos oot perseestä etkä kyllä varmaa muutenkaan, kaverit venaa kakskytsenttisiään takas VOI MORJE!)

olit kiva ku autoit mua <3 oon vaan sen verran hyvä ylipuhuun! (ne tehtäväthän kannattaa jättää pariin vikaan iltaan, vaikka olis monta viikkoo aikaa tehä ;))

<3:lla EPPU!

Tiia kirjoitti...

ai pitääkö USAssaki jättää aina tippiä? :o en tinny yhtään!:D koskeeko tää nyt siis sellasia ravintoloita missä tarjoillaan pöytään, että eihän jossain mäkkärissä tai kahvilassa tarvi jättää? Vai?

Anonyymi kirjoitti...

Suomes se on vähä eri asia ku meillähän tippi tulis palkan LISÄKS tai päälle siis. Jenkeissä se taas kuuluu siihen palkkaan. Oletan et niiden normipalkka on siis vähä pienenpi mitä ois Suomessa saman alan palkka, koska siihen kuuluu et tipin saanti..
Näin mä oon käsittäny..

Ja eihän noissa missää mäkkäreissä jenkeissäkää tippii jätetä? Tai et se kuuluu siihen palkkaan kai vaan pöytiin tarjoilu paikoissa??

enlav kirjoitti...

Essi: Niinpä! Ja oon vaan paras!

Tiia ja Jutta: Joo USA on tippimaa, mut vaan nois ravintoloissa, ei missään mäkkäreissä ym.