1.4.2011

Tiikerikakku

Oon nyt pari päivää tuolla salilla alkanu enemmänkin tutkaileen, ketä kaikkia kummajaisia siellä liikkuu. Yks mies on siellä joka päivä tekemässä ihan omia liikkeitään yogasalissa, kun siellä ei oo mitään tuntia meneillään. Ja tänään se heilu sellasen jumppakepin kanssa tuolla laitteitten välissä. Ja eilen siellä oli Aasialainen nainen, hupparissa, hameessa, leggareissa ja talvicrocseissa, treenaamassa.. Kukin tyylillään. No tänään puolestaan näin salilla montakin hyvännäköstä miestä! Yhtä siinä seurailin treenatessa, piti valita laite sen mukaan. ;)

Mutta oon nyt rakastunu tohon yhteen laitteeseen, vähän kun leukoja vetäis, mutta sulla on sellanen "penkki" siinä alla, ja saat valita paljonko laitat painoa vastukseks. Mä kokeilin sitä jo ihan ekoilla kerroilla, mutta laitoin jonkun kevyimmän painon, ja se oli ihan tuskaa, kun oikeeta leuanvetoa. Nyt myöhemmin tajusin, että siinä ei meekään kuten noissa muissa, et mitä enemmän laitat painoa, sitä raskaampaa se on. Tossa taas pääsee helpommalla, kun laittaa enemmän painoa. No kuitenkin, se on tosi hyvää treeniä käsilihaksille, ja samalla kivaa, kun osaan noi painotkin säätää sopiviks! ;)

Ja muuten salille ajaessa kohtasin mielenkiintosen näyn tuolla keskustassa. Mähän ajan tota Main Streetia koko matkan salille, eli menee Centervillen keskustan läpi, ja siinä on kaks kaistaa molempiin suuntiin. No vastaantulijoitten reunimmaisella kaistalla meni mies pyörätuolilla tuolla nolla asteisessa vesisateessa, että autot joutu ryhmittyyn kaikki sille yhelle kaistalle. Kyllä siellä olis ihan jalkakäytäväkin menny, en tiiä mikä sen idea oli..

Ja äsken varasin bussit Chicagon reissua varten! Ja hostellia yritin varata, mut en haluais maksaa turhaan kaks kertaa tota pirun varausmaksua, vaikka se onkin vaan $2, mutta kun oon kaks erillistä yötä, enkä putkeen, niin ei ainakaan nettisivuilla toi varailu onnistu, muutakun erikseen. Laitoin sinne nyt sähköpostia ja kysyin, että pitääkö se oikeesti tehdä noin tyhmästi.

Ja vitsi täytyy kaikki taas tehdä niin vaikeesti, ettei mikään nyt olis helppoa. Hostperheenhän pitää maksaa $500 (+ bensat) asti opintoja, ja mähän en oo kuluttanu vielä yhtään tosta, joten kaikki menee tähän Chicagon juttuun. No, hostdad haluaa kaikista kuitit, pitää kirjanpitoa, että se maksaa sit perästä, kun oon ite maksanu ne ensin.. Mä nyt oletin, että se nyt siirtäis sen $500 mun tilille, mutta ääh, pitää kaikki tehdä niin vaikeesti. No nyt se siirtää ton kurssimaksun ja bussit, ja sit kun saan hostellin varattua, niin sen kuitin, ja sit noi metro/bussimatkat hostellilta sinne kurssipaikkaan ja takasin ja sit kun maksan noille kavereille mun viennistä Cincinnatiin, no siitä nyt ei saa kuittia, mutta kuitenkin. Toi hostmum ei oo noin tarkka ton rahan kanssa, mutta hostdad kylläkin. Vaikeeta! Ja sit samoin toi hiton viikon loma, mitä noi kysy multa joskus jo aikoja sit, et haluanko tulla niitten mukaan South Carolinaan sillon heinäkuussa tollon viikoks, ja nyt kun olin pohtinu, että joo haluan mennä sinne ja säästää siinä rahat, koska kellään ei oo lomaa tollon, enkä nyt halua yksinkään vaan täällä olla. No hostdadin vanhemmat on sit jo menossa niitten kanssa, että joo. No kyllä ne sano, että mä saan mukaan tulla, mutta en tiiä sit missä nukun, ei oo sänkyjä tarpeeks. Kyllä mä nyt toisaalta haluaisin mennä meren rannalle viikoks lomaileen, kun ei ite tarvis maksaa, ja siitä on vaan kolme viikkoa, et mun työt on ohi, niin pakko säästää matkustelukuukautta varten... Nyt jotenkin vaan ärsyttää kaikki! Tällasissa tilanteissa toivois olevansa kotona, kaikki on helpompaa! Eikä oo kolmea kiljuvaa lasta vieressä!

Mä en tiiä mitä noi valkoiset palaset on, mutta löysin niitä mun sängystä sillon, kun koirat oli täällä. Oon nyt yrittäny pohtia, mutta mulla ei oo mitään hajua. Tuskin mitään hirveen tärkeetä, kun en ainakaan oo huomannu minkään poissaoloa.



Photobucket




Tässä on tää Texas -avaimenperä, minkä sain hostmumin vanhemmilta tuliaiseks!



Photobucket




Perunasoselaatikko!



Photobucket





Tiikerikakku... Vuoka oli vähän isompi kun toi taikina. Meillä ei ollu voita tarpeeks, joten jouduin tekeen vaan puolikkaan annoksen.



Photobucket





Ja siitä tuli ihan lättänä, mutta maistuu hyvälle!



Photobucket





PS. Lukijat saisitte nyt antaa palautetta, että mitä te haluatte nähdä tässä blogissa! Enemmän kuvia, videoita, jotain tiettyja aiheita...? Antaa kuulua! :)

8 kommenttia:

Leni kirjoitti...

Sulla on tosi hyvä blogi! :)
Musta ois kiva nähdä jotain maisemakuvia tai vaan muita kuvia sun kaupungista.

Anonyymi kirjoitti...

Moikka, tykkään blogistasi, se toimii yhtenä inspiraationani tulevalle au pair vuodelleni. Kuvat ovat aina tosi kivoja, jos saisit juuri alueesta missä asut, keskustoista lisää kuvia ja ne kuvat ostoksista on aina kivoja :) Kertoile sitten aina välillä että mitä niitten lasten kanssa puuhailet, tietää sitten itse että mitä on edessä :D

Anonyymi kirjoitti...

Jos jaksat nii voisit tehä jonku postauksen kaikistä niistä vaatteista ja kengistä mitä oon ostanu siellä olo aikana:D:DD Ja tietty kaikki korut ja meikit mut niit on ehkä vaikeempi löytää..
Osa tuli varmaan siin laukussa jo suomeen? Mutta..:D

enlav kirjoitti...

Violet: Kiitos! :) Joo nyt kun tulee lämpösempi, niin vois ihan mennä käveleenkin tonne keskustaan!

Ano: Koska ja minne sä oot lähössä aupairiks? Kiitos ideoista, yritetää toteuttaa!

Jutta: Haha mahdoton tehtävä! ;)

Anonyymi kirjoitti...

:DDD Oisit saanu itse järkyttyä siitä tavara määrästä:D

Anonyymi kirjoitti...

Mulla on ihan samanlainen avaimenperä, mutta siinä lukee florida! :D siinäki on tos jutus mihi laitetaa avaimet, ni tommone ylimääräne härpäke :--D

Tiia kirjoitti...

tää on just hyvä tälleen :)

Anonyymi kirjoitti...

tää on hyvä näin. :)