14.4.2011

Rakas ystäväni

Rakas ystäväni, miksi palasit luokseni viiden vuoden jälkeen? En pidä sinusta, voin sanoa sen ihan suoraan, enkä todellakaan tarvitse sinua. Tulit hankaloittamaan elämääni, voisitko poistua samaa tietä, mitä tulit? Minä en halua olla kanssasi missään tekemisissä, ja sinun pitäisi kunnioittaa pyyntöäni. Osaat näköjään seurata toiselle puolelle maailmaakin, välimatkakaan ei auta. Vihaan sinua!

Eli tänään sain kauhukseni migreenikohtauksen sitten viiden vuoden jälkeen. Muistaakseni viimeksi mulla oli migreeni kasiluokalla, ainakin yks pesistunti muistan, kun alko silmissä heittää ja piti lähtee kotiin. En sit muista onko sen jälkeen ollu. Aamulla olin ihan normaali, tai no menin juoksemaan babyn kanssa, kun meillä on noi kolmipyöräset urheilumalliset rattaat, ja 25min juoksua oli tuskaa. Joku nainen pysähty autonsa kanssa ja jutteli meille, että lapset halus moikata, ja puhutteli vauvaa sen nimellä ja kyseli multa, että mitä kuuluu, ja mulla ei ollu mitään hajua, että kuka se oli... No kuitenkin lenkin jälkeen skypeilin Essin kanssa, kunnes rupes näössä heittään ennen kymmentä. Alussa mietin, että joo tää on tota samaa, mistä oon valittanu viime syksystä lähtien aina sillon tällön, että vaan kuvittelen sen, ja käväsin suihkussa, mutta siellä tajusin, että en nää kunnolla, esim. jos katon mun vasempaa kättä, niin välillä en nää peukaloa jne. No aika paniikin siinä itelleni kehitin, vaikka mietin, että voi olla migreeni, mutta kaappasin vauvan kainaloon ja menin naapurille valittaan oloani. Se oli lähössä hammaslääkärille ja sen kaveri tuli vahtiin sen nuorinta lasta, ja sen kanssa puhuttiin, että varmaan on migreeni, senkin lapsella on. No soitin hostmumille, koska sillon nuorempana, kun migreenin sain, vedin vaan lääkettä naamaan ja nukkumaan sitä päänsärkyä pois, joten hostmum soitti isälleen. Se ilmesty ennen kahtatoista, mut olin vaan lepäilly / puoliks nukkunu ennen S:n tuloa ja vauva nukku mun kanssa tässä sohvalla.

Iltapäivän vaan nukuin, kun hostmumin isä hoiti lapsia, mitä nyt välillä kävin vaihtaan vaippaa ja lämmitin maitoa vauvalle. :D Se lähti joskus neljän maissa, ja lapset lähti naapuriin ja vauva meni uusille päikkäreille, joten sain levättyä siltikin. Mutta ikinä ennen mulla ei oo migreenin kanssa ollu kuumetta, nyt on 37,5, että oli kylmä peiton alla, ja ulkona on +20 lämpöä... Muuten nyt on jo parempi olo, vähän vielä päätä jyskyttää ja silmät on väsyneet kuumeen takia, mutta fiilis on parempi. Onneks huomenna on perjantai, vika työpäivä ja täytyy nyt huomenna lepäillä ja ottaa rennosti lasten kanssa, että saan kuumeenkin lähteen kokonaan pois. Hostmum epäili, että toi pieni kuume saatto tulla ton mun panikoinnin kanssa, koska mitä enemmän panikoi tota näköjuttua, sitä pahemmaks migreeni voi mennä. Lueskelin itekin vähän wikipediasta, jollain saattaa migreenikohtauksen aikana lähteä ihan kokonaan näkö toisesta silmästä, itellä nyt "vaan" molemmissa silmissä tuntuu oudolta, eikä nää hyvin. Ja vasemmassa silmässä mulla tuntu vielä enemmän, kun katto vähän viistosti, niin kaikki näky kuin pienen värinän takaa, et "kuva säröili". Mutta nyt oon ottanu yhteensä 1000mg ibuprofeenia (600mg kun tää alko ja äsken 400mg), joten tää päänsärky sais nyt lähtee kokonaan meneen. Oikeet suosituksethan on 800mg kuuden tunnin välein, mutta en mä varmaan oo ikinä ottanu noin paljoa, enkä tienny aamulla, että paljonko mun pitäis nappeja laittaa nassuun.

No mitäs muuta, eilen menin puolikkaan työpäiväni jälkeen salille viimeistä kertaa, mutta en näköjään osaa enää lukea, koska mun vika päivä oli kuulemma tiistaina. Ehkä siinä sähköpostissa sit luki, että jäsenyytesi on peruutettu 13.4 alkaen, eikä että vika päivä on 13.4. No pikkuvikoja, ei sitä nyt niin tarkkaan kannata lukea! ;) Se nainen kuitenkin päästi mut säälistä, kun olin sinne raahautunu ja selitin vaan, että ei, kyllä se vika päivä pitäis olla tänään. Reilu tunnin mä noilla laitteilla treenasin aika rankasti, hyvä vika treeni siellä. :)

Eipä mulla nyt sit mitään muuta, aion mennä aikasin nukkumaan, että saan ton päänsäryn loppuun totaalisesti. Ja dinneriks hostdadin pitäis tuoda pitsaa, jee! On hienoa olla potilas, sain valita ruoan ;) Haha no lapsetkin halus pitsaa.

3 kommenttia:

Janiika kirjoitti...

Joo itellä on kans paha migreeni. Nyt se on saatu lääkityksellä kuriin. Makasin helposti viikosta viis kuus päivää migreenissä ja sain kohtauksia öisin! Se on inhottavin asia kyllä ikinä :/

enlav kirjoitti...

Voi hitsi :( Onko sulla siis nykyään kuin usein?

Janiika kirjoitti...

Koht ei oo ollu vuoteen kunnollista kohtausta! :) pienempiä on kyllä mut ei laamauttavaa nyt pitkään aikaan!