16.9.2010

Ajokortti!

Eli nyt on taskussa ajokortti! =) Paitsi että toi kuva siinä on IHAN hirveä. Toivottavasti ei tarvi useesti kellekään näytellä ;) Mut täällä sen kortin saa tosiaan sit heti! Mut joo, aamu oli normi, ja vartin yli kymmenen hostmumin isä tuli hakeen mut ja babyn, ja mentiin sit Lebanoniin, missä oltiin eilenkin. Tääl Centervillessä on ollu katsastusasema tai mikä sen nimi ikinä onkaan, mut ei oo enää. Siel sit joutu venaileen, et mul piti olla aika yheltätoista, mut vasta vartin yli taisin päästä. Tää oli siis joku peruutusaika, minkä sain eilen säkällä, koska "normaalit" ajat olis ollu vasta parin-kolmen viikon päästä. Ensiks mun piti näyttää, et osaan käyttää vilkkuja ja painaa jarrua. :D Ja sit oli toi maneuverability test, kuva alla. Sitä siis harjoteltiin eilen hostmumin kanssa, ja meni kerrasta ihan nappiin (tosin pari miinusta siinä tuli), ja se sanos heti, että tää on läpäisty. Se koe on siis kaksosanen, et toi + normi ajaminen. Eli sit oli vuorossa ajo, mut vitsi kun oli helppo suomeen verrattuna! Ajettiin max 5min, ja ei tarvinu ees mitään kaistoi vaihtaa, vaan mentiin oikeelle, vasemmalle ja varmaan viiden STOP- merkin takaa, et piti osata pysähtyä. :D Ja ei siis mitään parkkeerausta. :p Eli kirkkaasti läpi! Tos voi saada 26 virhepistettä, ja sillä pääsee viel läpi, niin mä sain joko 6 tai 11 (en saa selvää, mut luulen et se on kuus). Eli tos maneuverability testissä pysähdyin näköjään kaks kertaa? Menin sen kyl tosi hiljaa, mutta en omasta mielestäni kokonaan pysähtyny kertaakaan. :D Sit sieltä kun lähettiin parkkipaikalta ja käännyttiin oikeelle, niin se kurvi meni vähän liian laajaks, et siitä yks miinus. Ja sit toi ero suomeen verrattuna. Ainakin oon aina ollu siinä uskossa, että suomessa on tällein. Eli siis nelihaaranenn risteys, kaikilla stopit, ja mä oon kääntymässä vasemmalle, ja mua vastaan on tulossa autoja, jotka menee suoraan. Minä sit kiltisti jäin oottaan, kunnes yhen auton jälkeen tuo tarkastaja tai mikä sen nimi nyt onkaan, että menes nyt. Koska täällä on se, että jos on nelihaaranen stop- risteys, kuka tulee ekana, menee ekana, ja jos ei oo stoppeja, oikeelta tuleva saa mennä ekana. Mut eiks suomessa oo, et aina oikeelta tuleva?



No tuolta sit ajoin ite tänne (eli hostmumin isä istu pelkääjän paikalla, en sitä kuitenkaan sinne hylänny. ;) Ja vitsi se on kyllä niin hauska, se on niin rakastunu ja huvittunu tosta, et suomi on euroopan seittemäks suurin maa pinta-alalta, mut suomes on vaan reilu 5 miljoonaa ihmistä. Aina tilaisuuden tullen se kysyy joltain ,et "Venla on suomesta, mutta arvaappa paljonko siellä on asukkaita?" :D), ja kävin hakeen hostpojan naapurilta, joka oli hakenu sen bussipysäkiltä. Päivä oli aika easy, varsinkin vika tunti, kun kaks vanhinta lähti naapuriin leikkiin ja baby nukku. :p 

Menin sit hostmumin ja lasten (paitsi hostyttö) mukaan tonne uimahallille, kun hostpojalla oli uimakoulu. Ja sain nyt vasta tietää, että niillä on sinne membership, joten voin mennä uimaan koska vaan, kun on "vapaata uintia". :) Joka päivä sitä on aamuin illoin, että sinne vois mennä jo 6am ;) Ehkä noi illat on enemmän mua varten. :D Joku 10-15min sinne ajo, että ei liian pitkällä, et pääsee nopeesti. :) Ja vitsi luin facebookista, kun toi suomalainen au pair T, joka oli samaan aikaan training schoolissa, ja asuu New Albanyssa, lähellä Columbusta, eli about tunnin ajomatkan päässä täältä oli kirjottanu, että niillä oli ollu tänään tornadovaroitus! Täälläkin tuuli tosi kovaa, mut jos tänne viel joku tornadovarotus iskis, niin olisin ihan paniikissa! Jos sellanen iskee, niin toivottavasti ei sillon kun mä oon lasten kanssa keskenään, oon meinaan ite varmaan enemmän paniikissa kun ne!

Ja tähän loppuun taas näitä Amerikan ihmetyksiä. Mulla on näitä enemmänkin, mut nyt ei taas muista enempää.

- Yks päivä joku pimpotti ovikelloo, ja  hostpoika ryntäs avaan (koska mäkin aina hoen et mee avaan, jos mul on esim. sylissä, et kävelen ite perässä), niin hostyttö juoksi perään ja huus et "älä avaa sut voidaan siepata". :D Öö no joo, kuinka moni opettaa Suomessa lapsilleen näin? :D Mut tää onkin amerikka. Mutta silti, tää on niin hyvä naapurusto, ja kuinka moni sieppaaja menee pimpottaan ovikelloo "Sori sieppaan sut nyt."

- Hostdadin vanhemmat ei asu yhdessä, mutta ovat silti yhdessä. :D Eli suomeks sanottuna ne ei siedä toisiaan, mutta intialaiset ei usko avioeroon, joten he ei oo eronnu, asuu vaan eri osotteissa ;) Ja sillon kun hostvanhemmat alko seurusteleen, niin hostdadin vanhemmat ei oo sietäny hostmumia yhtään, koska intialaisten pitäis naida toinen intialainen. Sit vasta kun ne meni naimisiin ja sai hostytön, niin ne alko tykkään hostmumista. :DD

Loppuun viel kuvat eilisestä (vai edellispäiväsäsestä?) sammakosta. Vitsi noi rakastaa kaikkia ötököitä, ja mä kiljuin vieressä että päästäkää se vapaaks te tapatte sen kohta. :DD Ja sit airhockey, ehkä paras peli! =)




Kuinka tollo täytyy olla, että kun leikkaa varpaankynsiä, niin onnistuu leikkaan toisen varpaan päästä (kynnen "takaa" tai miten sen nyt selittäis, u know), kun yritti leikata viereisen varpaan kynttä? :D No täältä löyty yks. Ja mun vasemman jalan polvitaive on ollu tänään kipee! :( Varsinkin portaitten kävely sattuu, mut kyl normi kävelyki. Suomes saatto joskus käydä näin, kun en ikinä jaksanu käyttää noit pohjallisia, mut täällä oon käyttäny noit adidaksia joka päivä, lenkeillä ja just mis oon eniten kävelly, eli pohjalliset on ollu joka päivä. Toivon todella, et huomen olis ohi..

PS. Viikonlopulle on kaikkee kivaa luvassa, can't wait! =)

PPS. Tänään vasta on alkanu tuntuun syksyltä (no tänäänkin olin hameessa + t-paidassa, että se siitä syksystä..) :D

PPPS. Uskalsin nukkua viime yön omassa sängyssä, mutta nukkuun mentäessä olin ihan paniikissa, odotin koko ajan, et tunnen hämähäkin kävelevän kohta mun naamalla tai jotain muuta, mut eipä onneks näkyny tai kuulunu. Toivottavasti ei tänäänkään!

5 kommenttia:

Jutta kirjoitti...

ei oon nii kade tost airhockey pelistä!:D Oon halunnu semmosen itelleni jo varmaa kymmenen vuotta:D

Jutta kirjoitti...

ei oon nii kade tost airhockey pelistä!:D Oon halunnu semmosen itelleni jo varmaa kymmenen vuotta:D

enlav kirjoitti...

No kannattaakin olla, toi peli on ihan paras! =) Vinkvink sun täytyy tulla pelaan sitä mun kanssa ;))

enlav kirjoitti...
Kirjoittaja on poistanut tämän kommentin.
Anonyymi kirjoitti...

Suomessahan ei ole tuollaisia neljän stopin risteyksiä, eikä ne kyllä täkäläisessä minäminäminä-liikennekulttuurissa toimisikaan. :) Kieltämättä ne hämäsi alkuaan itseänikin siellä asuessa, mutta vuosien aikana tajusi, miten käteviä ne olivatkaan.
Jossain olit puhunut muistaakseni moottoritiellä ajosta. Periaatteessahan left lane on ohituskaista, ja muut normaaleja, mutta toisaalta, kun osalla moottoriteistä on paljon ns. left exitejä, ei vasemman kaistan käyttäminen pelkästään ohituksiin ole mahdollista.

Muistan miten alkuun itseäkin liikenteessä moni asia kummastutti, mutta nykyään suomessa niitä kummallisuuksia on vain iiiiiiiso ikävä.. :D

Ja onnea vielä kortista!