29.9.2010

Onnea mummu 75v.!

Joo eli alkuun mummulle sylintäydeltä onnea! <3

Vitsi aamun kävelylenkillä oli ihana auringonpaiste, mutta järkyttävän kylmä! Käärin babyn ton 45min kävelyn ajaks jo kahteen peittoon, ettei jäädy. Mutta hauskuutta matkalla toi tollasen variksen näkösen linnun ja oravan kinastelu. Orava oli kaivamassa jotain maasta, ja sit toi lintu käveli varovasti kattoon, niin oravapa lähti ajaan sitä takaa! =) Ne teki sen uudestaan parikin kertaa, kun lintu ei antanu periks, mut ei kans oravakaan. Mut täällä on ihan törkeesti oravia, tollakin matkalla tais tulla nähtyä taas ainakin viis oravaa. :D Ja tääl alkaa jo halloween olla lähellä (no öö ens kuun lopussa), mut ihmisillä on jo kurpitsoja ja muuta halloween kamaa pihoillaan. :) Ootan kyl niin kovasti, et pääsee näkeen millasia kaikki pihat on sit ihan halloweenin nurkilla. :p

Sit mä oon miettiny sitä, että miks täällä moni sanoo asuvansa Daytonissa? Ja samoin tuo yks suomalainen tyttö, ketä mun pitäis nyt lauantaina nähdä, sanoo asuvansa Cincinnatissa, vaikka asuu Wyomingissa (n. 15min matkan päässä). Ja joskus meillekin noi postit tulee osoitteella "Dayton" eikä Centerville. Mut ei tää oo Dayton, tää on Centerville, Dayton on kyllä lähellä, mutta ei täällä!

Ja hei oikeesti eikö kukaan osaa neuvoa, että mistä pystyy muokkaan mun "tietoihin" ton käyttäjänimen?? Kun keiden lukijoina oon, siellä näkyy ven.la eikä enlav, ja samoin mun kuva ei näy? Johtuuko se tosta käyttäjänimestä, kun siinä on mun sähköposti (ven.la@luukku.com) vai miten mä pystyn sen muuttamaan? How can I do that? Ja näkyykö mun profiilissa (joku jonka lukija oon, vois vastata), kun klikkaatte mun nimeä sieltä lukijoista, niin tää mun blogin linkki? Tää mun kone näyttää ainakin vaan noi sivut, mihin oon liittyny. Miten senkin sais näkyviin? Ja vihaan tota google analyticsiä myös, sillä oon asentanu sen nyt varmaan kolme kertaa, ja aina lakkaa toimimasta. Nyt viimesellä kerralla toimi vaan yhen päivän, ja sit lakkas. Huoh.

Mun lounas oli vähän samantyylinen kuin eilenkin, tähän malliin:




Mun päivä oli ohi jo 1.30pm (vitsi rakastan keskiviikkoja<3) ja lähin sit saman tien Dayton Malliin shoppaileen =) Sinne ajaa 10-15min, ja se on tosi kiva paikka, siel on monia kivoja kauppoja :) Nyt sit ostosten esittely.

Eli ekaks tällainen ihana villapaita, hyvin ajankohtainen kohta, kun tää syksy puskee uhkaavasti. Ostin JCPenneysta, veroineen $21,39 (ovh. $36!), eli euroissa 16,33e. :) Kuvasta nyt ei näy, mutta toi on sellasta tosi ohutta ihanaa pehmeetä kangasta vai villaa, miten se nyt kuuluu sanoa. :D





Sit Forever 21:stä ohuenohuet villanen kaulahuivi! Se on valmis tollanen pyörylä, että saa kieputtaa kaks tai kolme kertaa kaulan ympäri, miten tykkää pitää. :) Hintaa $8,80 eli 6,72 euroa.






Sit korut, nää kaikki kans Forever 21:stä. Toi sydänkoru oli $1,50 (= 1,15e), kukka-helmi-perhoskoru $3,80 (= 2,90e) ja vika koru $4,80 (= 3,66e). Love them all! <3








Vikana, muttei kuitenkaan vähäisempänä sain ostettua ittelleni nahkasaappaat! =) Tai siis ei noi varmaan oikeeta nahkaa oo, en minä tiedä. DSW:ltä (warehouse mikä myy merkkituotteita halvempaan hintaan) ne ostin, hintaa veroineen 64,15$ (= 48,97e). Noi kuvat on nopeesti vaan napsittu mitään miettimättä, ja noi ei näytä noissa kuvissa ees niin hienoilta, mutta ne on oikeesti aivan mahtavat! Kun saan noi jalkaan jonkun asun kanssa, täytyy ottaa parempi kuva :)





Mut vitsi tuol Mall:issa oli eläinkauppa, ja siel oli koiranpentuja pienen pienissä häkeissä :( Olisin halunnu ostaa ne kaikki sieltä pois! Monella niillä ei ollu ees mitään pehmuketta, ihan verkkolattia, vesikuppi ja jotain koiranruokaa. Miten niitä saa ees pitää tollasissa, eihän ne mahdu kun kääntymään. :((( Ja se on vähän samantyylinen kun Ideapark, et kaikki kaupat on periaatteessa yhessä kerroksessa (on siel pieni kakkoskerros, mis on ruokapaikat, ja siel kävinkin syömäs puolikkaan subin $3,5 (= 2,67e)). Mut siinä on kolme "siipeä", ja mä osasin eksyttää itteni sinne, etten tienny missä olin jo käyny ja missä en. :DDD

Ainiin eilen kattelin telkkarista 500 days of summer, oli hyvä leffa! =) Ja siinä oli toi Criminal Mindsin Reidin näyttelijä! :) Ja tänään sit ajoin tuolta shoppailemasta suoraan uimahallille, kun hosttytöllä oli kiipeilytunti, niin hankittiin mulle toi jäsenyys. Tai ne lisäs mut niitten perheen yhteyteen, mut ne joutu silti maksaan koko vuodesta, vaikka on vaan joulukuulle asti, ja sit ens vuonna uudestaan. No ei se nyt onneks ollu ku n. $43 (ne siis makso sen), ja onhan tässä nyt kolme kuukautta aikaa tätä vuotta käydä tuolla :) Vitsi kun saavuin tonne, niin siellä oli pari poliisiautoa ja paloauto, niin joku pikkupoika oli sit sytyttäny vessan roskiksen tuleen. Se on joku, joka on huostaanotettu tai jotain sellasta toi hostmum selitti. Ja tänään kuulemma hostmum oli ite soittanu poliisit kotona, kun tossa tiellä meijän talon kohdalla oli parkissa joku puol tuntia joku auto. Ja tossa toisella puolella tietähän ei oo taloja, ja tää meijän tie on umpikuja, että ei tossa just pitäis olla mitään tuntemattomia autoja, varsinkin jos joku istuu siellä puoli tuntia. :D Mut ei se sit kerenny kertoon et oliks se auto jo häippässy ennen kuin poliisit kävi kattoon vai mitä, mutta poistunu se sit oli siit. Hosttytön takia hostmum oli niille poliiseillekin soittanu, koska hosttyttö oli toistellu koko ajan, että nyt ne tuli sieppaan MUT. Sillon kerrankin se oli varma et S siepataan kun se juoksi avaan ovea. Hyvä mielikuvitus tai jotain? Sieppaajat tuskin soittais ovikelloa. Mut hostmum kyllä sano, että vuosi sitten hostdad ja hosttyttö oli ollu kaupassa, ja hostdad oli tehny jotain T:n (nuorempi hostpoika) kanssa, ja hosttyttö oli sit sanonu, että joku otti siitä siellä kaupassa kuvan. No sillonkin ne oli soittanu poliisille, et kysyny onko joku muukin raportoinu tällasta. Kun ei noi nyt varmaks tiedä, että oliko joku oikeesti ottanu kuvan, vai oliko hosttyttö keksiny sen, et joku valo jossain välähtäny tai jotain muuta vastaavaa.. USAssa ollaan, kaikki on mahdollista! ;)

No kuitenkin, kakskyt minuuttia taas uiskentelin (ainoana uimarina, ei oo ainakaan tilasta puutetta ;)), ja mulla oli viis henkilökohtaista uimavalvojaa. :---D Ja yritin sit pestä siellä hiuksia tollasella näytepakkauksella, mutta siinäpä ei ollu mitään avausviivaa, että olis sakset tarvinu, joten en saanu auki. Pesin sitten saippualla hiukset.. :D Kai sekin on ihan okei? ;D

2 kommenttia:

Emma kirjoitti...

Hey, mä ostin melkeen samanlaiset kengät :DDD Paitti et ne on mustat, eikä niissä tossa sivussa oo tollasta "juttua", vaan ne on "tasaset" (joo en osaa selittää) :D Mut muute on melko samanlaiset, pyöree kärki, samanlainen korko... Mulla makso 40€ :)

enlav kirjoitti...

Emma: No kiva! =) Saappaita rupee taas oleen jos minkälaista, kun syksy saapuu (tai siellä se syksy on jo hetken olluki ;)).