23.9.2010

First english class

Ekasta englannin tunnista selvitty! =) Vitsi olin joku 10min myöhässä, kun hostmum juuttu ruuhkaan, ja oli kotona vasta kymmenen yli kuus. Sain matkaani gps:n, mikä ei ees pysyny ikkunassa, että se heittelehti vähän puolelta toiselle. Perille kyllä osasin hyvin, aika suoraa tietä toi on, et motaria vaan (ja toi ei oo onneks ku kolmekaistanen). En ollu onneks ainut myöhästelijä, vaan mun jälkeenki tuli porukkaa. Tonne pystyy meneen koska vaan, et mä kävelin ekaan luokkaan minkä löysin, ja ei niil kuulemma ookaan kun kaks ryhmää; tää "normaali" ja sit ihan aloittelijat. Siel oli myös muita au paireja, eli M, N ja A, ja sit oli yks jonka nimeä en muista, se on aupaircaren kautta, ja asuu Bellbrookissa, eli tossa lähellä! :) Ja sain taas tuntea "kuka ei kuulu joukkoon" -fiiliksen, kun olin ainut Eurooppalainen. Meit oli kuustoista, ja moni oli just Aasiasta tai Etelä-Amerikasta ja jokunen tais olla Etelä-Afrikastakin (tai sit se oli Etelä-Amerikasta, ei pysty muistaan). Tosin oli tää "Finland" monelle ihan tuntematon käsite, yks kuuli "England" ja yks kysy multa, että oonko amerikkalainen. :D Ihan kiva tunti (tai siis 2,5h) oli, et kyllä aattelin tuolla nyt käydä puolet vaadittavista opiskeluista, joten sit voi sen toisen 3 krediittiä opiskella mitä vaan, kun uskoisin et se perheen tuki $500 riittää sit siihen, kun tää on ilmanen. :) Kotiin ajo ei sit ollukaan niin helppoa, kun painoin gps:stä "home", niin alko viemään mua johonkin pikkukujille. Ja paniikissa en meinannu tajuta punaista liikennevaloa, niin hyvä etten ajanu yhen auton kylkeen (no oli siinä monta metriä, mutta jouduin kiireellä pysähtyyn). Sit piti vähän säätää gps:n kanssa ja kirjottaa ite osote, ja sit pääsin oikeelle tielle. Aika tarkkaan puol tuntia tonne taitaa ajaa. Mut en kyllä tykkää tuota motaria ajaa pimeellä, varsinkin kun ajaa reittiä ekaa kertaa ja yksin. No selvisin kotiin! :D

Muuten päivä meni hyvin =) Aamulla ei menty kävelylle, vaan babyn nukkuessa pidin ittelleni hemmotteluhetken, et kävin rauhassa suihkussa, hoidin naaman ja lakkasin varpaan- ja sormenkynnet. :) Muuten ei mitään ihmeellistä työpäivässä, aika nopeesti päivä hurahti. Ja nyt on kyllä kiva kun on kahtena iltana viikossa aina varmasti tekemistä, kun on tota koulua tiistaisin ja torstaisin.

On tää työ kuitenkin sen verran rankkaa, että oon aina iltasin kymmeltä ihan poikki! Nytkin kello lähentelee jo puolta yhtätoista, joten mä painun nukkumaan! Huomenna yritän tehdä talopostauksen, kun tänään laitoin kuvat mun huoneesta ja kellarista, missä siis kukaan ei oo tähän asti viettäny aikaa kertaakaan, että se on tosiaan mun käytössä. :p Joten huomenna muualta talosta ja ulkopuolelta, ja jotain muita ihmetyksiä taas luvassa. Nyt tarviin unta kaaliin!

Ei kommentteja: