8.9.2010

En keksi otsikkoa

Vitsi päivät kuluu niin nopeesti, ettei ees huomaa. Pesukoneen korjaajan piti tulla 12-17 välillä, mut tuli sit jo yheltätoista, kun olin yksin lasten kanssa. Se kyseli kaikkea, ja eihän mulla ollu mitään hajua, että mitä oli tapahtunu, kun mulle vaan kerrottiin, et se on rikki :D Hostmumia en saanu kiinni, mut hostdad onneks vastas, niin se sit selitti sille. Se korjaaja myös kyseli, että oonko "stay at home mum". :D No jos nyt ihan au pair vaan. Siivousihmiset tuli kans tänään, nyt oli eri tyypit, mies ja nainen, ja ne siivos mun mielestä paremmin. Ja tänään niil oli kellarinkin siivous. Mun työpäivä siis päätty jo 1.30pm ja siinä datailin tunnin verran ennen kuin jaksoin lähtee pyöräileen downtowniin. Kävin pankissa nostaan käteistä, koska en oo täällä montaa pankkiautomaattia nähny. Pari oon nähny, mut ne on eri pankkiyhtiön, et niistä menee välistä rahaa. Nyt löysin sen postinkin, ja kävin ostaan kymmenen kappaletta postimerkkejä, että nyt on hetkeks taas, kun missään kaupoissa ei postimerkkejä myydä. Lopuks viel ruokakauppaan, ja yks miinus löyty taas; normaalista kaupasta et saa ostettua yhtä jäätelöä, tääl on vaan isoja pakkauksia. Kiitti. :D

Iltapäivä meni hengatessa kotona, ja puol seittemän mais kävelin ton 10min matkan tohon lähipuistoon, hostpojalla oli soccer- peli siellä. Oli kyl vaikee löytää hostperhe, kun siellä oli pari muutakin peliä käynnissä. Pelistä sit Skylineen syömään, tosi kiva ruokapaikka! Söin salaatin, mis oli salaattia, tomaattia ja fetaa + lautasellisen ranskiksia + pepsiä. Namnam! Maistoin myös hostdadin jotain ihme juttua, ja ne sano et se olis pitäny kuvata videolle ja lähettää hauskoihin kotivideoihin, en ihan tykänny 8) Tuli sit jotain puhetta juustoista, ja hostmum googletteli juustohöylän, ja ne tais sit tilata sellasen mulle  =) Ihanaa ei tarvi sit enää veitsellä juustoa leikata.

Nyt pitäis jaksaa vielä kirjottaa vähän eteenpäin ees tota matkakertomusta, muuten se ei tuu ikinä valmiiks. Mun koneessa ei oo nyt mitään virusturvaakaan, cd on tos vieressä, mutta huhhuh kun ei jaksais millään alottaa tutkiin tota asennusta. Ja mulla on normaalia pimeempää täällä huoneessa, kun aamulla poksahti toi iso lamppu, nyt on vaan noi pikkuset käytössä.

Ja kai se on normaalia, että nukkuu kaks viikkoa pelkällä täkillä ja ihmettelee et miten kuuluis nukkua? Tosiaan ton hostelliyön jälkeen tajusin tarkistaa, että kappas joo onhan mulla ihan lakanakin täällä sängyssä täkille. Mutta tosiaan vaan normi lakana, ei nää tunne oikein pussilakanoitakaan :( Tolla on kyllä ärsyttävä nukkua, miten sen lakanan ja täkin oletetaan pysyvän yhdessä?? Ei tajua. Mutta silti mä rakastan tätä maata! <3

6 kommenttia:

meri kirjoitti...

Heidohei!
Löysin blogisi CC:n sivuilta ja siitä asti olen matkakertomustasi mielenkiinnolla lukenut! Olen nimittäin pohtinut itsekin lähteväni reissuun au pairiksi, kun tulee lukiokin suoritettua tossa joulukuun alussa. On siis ollu kiva lukea vähän kokemuksia ja mietteitä matkasi varrelta. Ilmeisesti on ollut tähän mennessä onnistunut matka, toivottavasti on jatkossakin! Halusin vaan ilmottaa, että blogistasi olen saanut paljon hyviä vinkkejä ja juttuja mihin kannattaa varautua jos reissuun lähden. Kiitos siis sinulle - jatkan toki lukemista tästä eteenkin päin!! Hyvää syksyn jatkoa!(kai sielläkin on syksy.. :D)
terveisin au pairiksi aikova

Janiika kirjoitti...

JOOOOO argh toi on tyhmä keksintö lakana ja täkki... ei se MITENKÄÄN voi pysyä siinä. Oon törmänny siihen kyl useemmin euroopassa ku tääl. Murmurmurmur.

Inka kirjoitti...

Mäki rupesin lukemaan sun blogia, kun aattelin ite lähteä joskus n vuoden päästä (eli lukion jälkeen) au pairiksi... minkä järjestön kautta lähit? ja kauan kesti löytää sulle perhe? (eli kuin paljon aikasemmin kannattaa hakea..) :)

enlav kirjoitti...

Meri: No hyvä että on löytyny vinkkejä :) No tääll mennään kyllä melkein vielä loppukesässä. :D

Janiika: Jep!

Inksu: Ite tulin siis Cultural Caren (eli EF:n) kautta. Ja nyt kun on tää lama, niin perheitä on tosi vähän verrattuna aupaireihin. Mä hain ohjelmaan marraskuun lopulla, et tammikuus tais alkaa perheen etsintä. Matcheja tuli, mut se oikea perhe löyty vasta heinäkuussa. :D (mulla oli siis tavote kesäkuussa päästä matkaan). Mutta oon tosi tyytväinen tähän perheeseen ja kaikki on hyvin! :)

Anonyymi kirjoitti...

Siis mitä helvettiä?!? Onks niil niinku lakana vaan sen täkin päällä? Eihä siin oo mitää järkee?:D:D

Mut hei ei virusturva oo vaikee asentaa. Törkkäät sen CD:n vaan sinne sisää ne yleensä sieltä tulee kyl ohjeet askel askeleelta:)

Miten ne voi muute elää ilman juustohöylää? leikkaaks ne jotai sentin paksusii paloi ain leivälle?:D

-Jutta

enlav kirjoitti...

Jutta: No niinpä! Suomi on vähän edellä tossa kehityksessä, kun suomes en tiiä mitään paikkaa mis ei ois pussilakanoit ;D

Joo mää tiedän, mut vaatii paljon, et ottaa cd:n ja joutuu paineleen nappuloita ;)

En kans tajuu, on kiva jollain puukolla sitä juustoa leikata. :/