1.9.2010

Matkasuunnitelmia

Vitsi mä rakastan herätä, kun yläkerrasta kuuluu pienten jalkojen tepsuttelua ympäri ämpäri. :D Aamulla taas heitettiin babyn kanssa melkein 2h lenkki taas jossain 25-30 asteen helteissä, ei ainakaan oo kylmä! :) Melkein myöhästyin, kun hostpojan bussi tuli 6min etuajassa, mut onneks on tosiaan pysäkki tossa ihan vieressä. :> Puol kahen jälkeen hostmum sit tuli kotiin, ja hetken datailin, puhuin J:n kanssa skypessä! Puol neljän jälkeen lähin pyöräileen kirjastolle (meiltä matkaa citycentreen on joku 4km ehkä), että noin vartti menee pyöräillessä. Korea D tuli puol viiden aikaan, ja viikonlopun reissua suunniteltaessa meni sit puol seiskaan asti, kunnes mun piti lähteä kotiin, kun LCC tuli seiskalta käymään. Viikonlopun suunnitelmia voin sen verran valottaa, että perjantaina lähdetään D:n kanssa ajaan (se siis ajaa, kun ei mulla vielä sitä korttia oo) Ann Arboriin! Vuokrattiin siis auto, kun D ei saa omaa autoonsa, hintaa en nyt vielä tarkkaan muista, mutta alle 25v. joutuu maksaan $ 45 enemmän kun yli 25v. Ja alle 22v. joutuis maksaan kai vielä enemmän, mut onneks D on 22v. :) Eli ajetaan Annin luokse, missä saadaan majottautua, ja Anni sit saa esitellä meille Ann Arboria! :) Sunnuntaina sit aamupäivällä auton nokka kohti Indianapolista, missä ollaan hostellissa yö, ja sit maanantaina, kun on Labour Day (eli meillä vapaa) ajellaan illaks takasin :) Joten viikonloppuna tiedossa Michiganin ja Indianan vallotusta! :>

Joo, no LCC tuli sit seittemältä, ja käytiin noi perusasiat läpi. Ja mitä hittoa ne siellä Suomessa höpöttää, kun näillä kyllä lukee, että au pair maksaa veroa. No ei LCC nyt tiennyt, että kuinka ne sitä kattoo, jos jättää vaan ilmottamatta. Saas nyt sit nähdä vuoden kuluttua että mitä tapahtuu. Illalla maistoin hostmumin tekemää keittoa, mutta oli taas hiukan tulista, joten söin tota lasagnea! :D Ja nyt kattelen Salkkareitaa! :)) Kolmas ja vika jakso nyt menossa, huomenna sit tulee jo uus. :) Ekaa jaksoa hosttyttö oli kattomassa mun kanssa, ja piti sit tulkata puhetta englanniks. :D

Sit taas lisää näitä USAn ihmettelyä:

- Täällä tiskialtaaseen voi kaataa ruoat, koska siellä on silppuri, mikä silppuua kaiken, kun painaa nappia ja laittaa veden juoksemaan.

- Mikro ilmottaa "Enjoy your meal!"

- En ymmärrä tätä mun pankkikorttia, tai et hostvanhemmat käski maksaa kaiken creditillä, eikä debitillä (suomessa ainakin oon käsittäny et debit on pankki ja credit luotto), koska debitillä maksaessa pitää näppäillä pin- koodi, ja jokasesta maksusta menee joku 75 centtiä, kun taas debitillä allekirjotetaan (ja täällä ei oo mitään vanhanaikasta kuittiin nimen kirjotusta, vaan se kirjotetaan tollaseen laitteesee, mihin pin -koodikin näppäillään), eikä mee välirahaa. Mut ei noi sit osannu sanoo, että koska se sieltä velotetaan, että täytyy ite pitää kirjanpitoa, ettei mee tili miinukselle.

- Täällä monissa korteissa on kaks vaihtoehtoa, esim. kirjastokortissa ja tossa ruokakaupan bonuskortissa, että voi valita "normaalikortin" tai sit avainkortin (eli tollanen mini).









Kuvat on taas aamuselta lenkiltä. :) Ja varmaan ensimmäinen kolmio minkä oon täällä nähny ;) Salkkaritkin ehti jo loppua, joten nyt vois painua nukkumaan. :>

PS. Onneks en oo rannikolla! http://yle.fi/uutiset/ulkomaat/2010/08/hurrikaani_earl_lahestyy_yhdysvaltain_rannikkoa_1942682.html

3 kommenttia:

Krista Lönnqvist kirjoitti...

ma en maksanu veroja eika ne lahettany mun peraa verokoiria- ainakaa viela :D en usko et niit tarvii maksaaa, ei kukaa mun kavereist maksanu eika au pairin palkka oo nii iso et siit pitais, ehka ne pitaa vaa ilmottaa ne tulot mut ei sita kukaa mun tutuista ainakaa tehny :) ihania kuvia ja kiva lampo, taal on etela- Suomessaki jo enintaa 15 astetta! :D

Pi|vii kirjoitti...

Toi hurrikaani saattaa pyyhkästä mun ohi perjantaina, mutta sillain parin tunnin ajomatkan päästä että ei se ihan kohalle osu :D sit toi kortti on mulla kans sillain et debit kortti on mut pitää maksaa creditillä ja en tiiä meneekö se miinukselle koska mulla lähtee kokosummasata mitä kortilla on aina heti maksut vaikka maksanki luotolla. =)

enlav kirjoitti...

Krista: Joo niin mä oon lukenu, että ei kukaan oo tainnu maksaa :) Joten en nyt jaksa sitä murehtia. :D

Pilvi: No hyvä ettei ihan kohalle osu!: ) Ja joo saa nyt sit nähdä et miten se raha sieltä aina lähtee.