2.9.2010

American football

Ensinnäkin, toi verotus riippuu ihan maasta. Kun mun LCC:llä nyt on ollu vaan noita Aasialaisia, niin joittenkin maitten täytyy maksaa tästäkin veroa, mut hostmum just tsekkas jostain, et joo suomalaisten ei tarvi. :)

Tänään oli taas vähän sähläyspäivä, kun hostdad työskenteli kotoa. Se ei oo niin kivaa, kun varsinkin hostpoika sit menee koko ajan höpötteleen sille kaikkee, eikä kuuntele niin hyvin, vaan käy kysyyn isältä lupaa kaikkeen ;) No aamulla babyn kans taas reilu 1,5h lenkki ja päivällä kun hostpoikakin oli jo kotona (sen bussi oli nyt 10min etuajassa), mentiin tohon lähimpään leikkipuistoon, sinne kyl menee kävellä 15min. Ja baby itki, kun oli väsyny, mut ei suostunu nukahtaan kun vasta takastulomatkalla. Ja hostpoika valas mua, kun mun jalat kutisee, kun on hyttysen pistoja, mut en oo kertaakaan huomannu pistoa, että et sä huomaa kun ne pistää. Jaa kyllä meillä suomessa huomaa. :D

Hostdad lähti kolmen jälkeen hostmumin isän kanssa Columbukseen kattoon Ohio Staten football peliä (mitä mekin tässä parhaillaan kattellaan). Sit oli kolme tuntia "rauhassa" työskentelyä, ja tein kahelle vanhimmalle tollasen pelin, et piilotin lappuja, mis oli aina vihje, esim. "tästä voit nähdä itsesi", eli piti siis ettiä peili, ja sieltä sit taas uus vihje. Mä olin ite se vika "kohde", "mikä on ruskea/musta ja liikkuu" (ei kyl tajunnu, ennen kuin vihjasin ;)). Jokaisessa lapussa oli siis yks kirjain, ja sit niitten piti muodastaa niistä lause. Oli kyllä hauska peli! :>

Huomenna normaali työpäivä 8am-6pm ja sit alkaa mun ja D:n roadtrippi Ann Arboriin! =)

PS. Lukeeko tätä oikeesti kukaan, kun ei kukaan laita kommenttia? Joten kaikki vois vaikka kirjotella miten siellä Koskissa/missä ikinä asuttekaan kommentoida, että miten teillä menee, ootteko hengissä ylipäätään! :-D

12 kommenttia:

Anni kirjoitti...

jeijjeij sille että saan vieraita! :) en oo kyllä vielä keksiny mitään erikoista tekemistä, kun tuli tää vähän yllättäen tää teidä vierailu :D mut jee!

Anonyymi kirjoitti...

mä oon hengissä mut mun blogi on kuollu. 8) ja oon itekin vähän kuollu!


-essi

Anni kirjoitti...

Elossa ollaan ja luen kyl joka päivä tätä! Vettä sataa ja tuulee kauheesti. Hypotermian tuolla ulkona saa.

Anonyymi kirjoitti...

täällä on kans yks lukija!:) mulla tuli semmonen mieleen, että onko sulla vain 1 lomapäivä viikossa? Ja kun nuo työpäivät on kuitenkin aika pitkiä, niin jaksatko enää työpäivän jälkeen lähteä ulos tai tehdä jotain "hyödyllistä"?:D

enlav kirjoitti...

Anni: Niinpä jeejee! :)

Essi: Sen kyllä huomaa! :D

Anni: No hyvä että joku ilmottautuu elävien kirjoihin ;)

Ano: Siis mulla on vkl vapaat :) Mutta nyt kun en vielä tunne paljoa ketään, niin oon ihan halunnu mennä mukaan pojan harkkoja/pelejä kattoon jne. Mut mun työpäivät on siis ma,ti, to ja 8am-6pm ja ke 8am-1pm. Ja kyllä sitä vois jonnekin lähteä jonkun kans, mut tosiaan ei oo itellä viel autoa käytettävissä, ja osa asuu kauempana. Kattellaan miten tästä etenee. :)

enlav kirjoitti...

Yks au pair asuu tossa kilsan päässä, joten pitäis se nähdä ens viikon alussa, jos sit hengailis enemmänkin sen kanssa, kun on noin lähellä :)

Anonyymi kirjoitti...

hengaile mun kans, mäkin asun ihan lähellä. :) t. essi (henkistä välimatkaa meillä on 0km!)

Anonyymi kirjoitti...

täällä on kans yks lukija! mulla on nyt menossa lukion vika vuosi ja suunnittelen lähtöä au-pairiksi heti kuion jälkeen:) tykkään tosi paljon tästä sun blogista! Mietityttää että onko sulla tullu koti-ikävä? Niin ja kauan olet siellä amerikan mantereella jo seikkaillu? Ite haluaisin lähteä kans Amerikkaan, ehkä L.a:han mutta tuntuu että se ei sitte olekkaan sitä mitä kuvittelee, palmuja ja aurinkoa:D Miksi lähdit juuri Ohioon?

enlav kirjoitti...

Essi: No niinpä ;)

Ano: Oon ollu täällä kohta 3 viikkoa :D Ja ei oo koti-ikävä vaivannu ollenkaan! :) Ja nyt tilanne on se, että perheitä on miljoona kertaa enemmän kun aupaireja, että sitä paikkaa ei pysty valitteen ite. :D Että sitä mennään mistä hyvä perhe löytyy :> Kyllä munkin haaveissa olis ollu Nyc tai California, mut oon tyytyväinen tähän perheeseen, niin se on pääasia :)

Emma kirjoitti...

meinasit muute varmaa, että AU PAIREJA on miljoona kertaa enemmän kuin perheitä? :D

enlav kirjoitti...

Emma: Joo, mitähän oon taas kirjottanu :DDD Ei mitään edistystä vieläkään? :(

Emma kirjoitti...

en uskalla sanoo vielä mitään mun tilanteesta, mut näyttäs tuulien suunta muuttuvan hieman myötäisemmäks... ;) Tai siis näyttäs siltä, mut mikään ei oo varmaa, enkä uskalla siis sanoo oikeesti mitään, koska sitte kiukuttaa eniten, jos ei tapahukkaa mtn, :b U know. Eli siis odotusta, odotusta.. :)