21.3.2011

Maailman toisella puolella





"Isä olen täällä maailman toisella puolen,
ja laulan pappadaduda pa duda dapa


Äiti älä pelkää kyllä pidän itsestä huolen,
 ja laulan pappadaduda pa duda dapa."


Oon nyt jo jonkun viikon ajan popitellu toistona tätä Haloo Helsingin Maailman toisella puolella, kun kaikilla on ollu sitä facebookissa tai blogeissa, aivan mahtava biisi! Ja sopii vielä hyvin omaan tilanteeseen, kun oon maailman toisella puolella!

Mentiin heti aamusta tunnin kävelylle babyn kanssa, ja vaikka oltiin takas jo vartin yli ysi, niin siivoojat seisoskeli oven edessä. Tätä ennen ne ei oo ikinä tullu ennen kymmentä! Yleensä mä jätän ton etuoven auki näin maanantaisin, jos ollaan menty kävelylle, jos ne sattuiskin tuleen, mutta tänään hostvanhemmat lähti meijän jälkeen, eli ne on lukinnu sen oven. No ei kai ne kauaa siinä ollu ollu, koska se yks vasta oli soittelemassa johonkin. No mä en sit halunnu sisälle mennä, joten järjesteltiinkin babyn kanssa autotallia! Vitsi se on kyllä niin iso sotkukasa.. Ei se vieläkään mikään siisti oo, mutta paljon parempi kun alussa. Siivottiin melkein yhteentoista asti, kunnes siivoojat sai täällä valmiiks ja lähtivät.

S:n tultua käveltiin tohon lähipuistoon ja babykin halus kävellä, joten tunti yhteensä kulu tohonkin aikaa. Ykskin nainen ajo autola meijän ohi ja pysähty kohdalle kysyyn minkä ikänen baby on. Se on kun nukke, kun se on niin pieni, ja sit se kuitenkin kävelee.

Kävelyn jälkeen alkokin kauhee rankkasade ja ukkonen! Pari kertaa jyrähti tosi kovaa ja mä olin taas eniten paniikissa, mutta siitä selvittiin. Se ukkonen lähti jonnekin muualle. Mut täällä on tänään siis ollu +20 astetta lämpöä, etten yhtään ihmettele tota ukkosta. Sai taas kävellä topissa, eikä ollu kylmä! :)

Iltapäivällä tein pinaattikeittoa, koska täällähän sitä ei saa valmiina. Ja ei kyllä oo oikein hyvää.. Ja käskin lastenkin syödä ihan vähän, niin siitä sit tapeltiin 45min ja P heilu ton taikasauvansa kanssa, mitkä ne osti Harry Potter -parkista, yrittäen taikoa mua jonnekin muualle, ettei niitten tarvi syödä tota viittä lusikallista. :D Kyllä ne lopulta söi, vaikka ei siitä kommelluksitta selvitti, P onnistu heittään maitonsa pitkin lattiaa kun vähän riehu jotain. Ja sit käskin sen siivota, niin siitäkin se raivos, koska se oli kuulemma mun homma.

Niin ja baby oli niin söpö tänään, kun se ei kerenny tosiaan nukkuun aamupäivällä, niin yhen maissa se makoili tuolla matolla juomassa tuttipullostaan maitoa, ja sinne se oli sit simahtanu. <3 Kannoin sen sit sänkyyn, oli pikkusen väsyny! Sit se nukkukin viiteen asti, eka kerta mun kanssa kun nukku vaan yhet päikkärit!

Mun oikea polvi vähän sattu tänään, varsinkin kun portaita meni, mut menin silti salille, mut otin vähän rennommin. Kyllä mä taas tunnin siellä tein töitä, mutta suurin osa alakerrassa käsi-jalka-vatsalihaksia, että vaan 20min yläkerrassa crosstrainerilla. Vielä salilta takastullessakin puoli kaheksan maissa oli toi +20 lämmintä, oli ihana ajella ikkuna auki!

Kotona sit syötiin hostmumin tekemää makaronijauhelihapyremakkara- juttua. Tai en tiiä mitä lihaa toi oli, jotain mitä noikin siis syö. Oli kyllä hyvää, mutta suu oli taas vähän tulessa ruoan jälkeen! :D Nyt aattelin näin pitkästä aikaa kattoo Gossip Girlin, hyvä kattella näin kun ei oo mitään hajua missä mennään. Joten hyvät yöt! :)

3 kommenttia:

Sini kirjoitti...

Moikka! Oon nyt lukenu jo aika kauan sun blogia, itekin tosiaan oon aupparina Nykissä :) Kivoja tekstejä! Tuli mieleen tosta kun käskit lapsen siivota ja se sano sen olevan sun homma niin täällä sama juttu ! Mun hoitotytön edelliset aupairit on tehny kaiken sen puolesta ja nytkun mä en tee vaan yritän opettaa sitä vähän itsenäisemmäks ni se on ihan kummissaan ja välillä vihanenki ku sillei oo "palvelijaa".. :D

Anonyymi kirjoitti...

Hyvä että jaksat pysyä tiukkana noitten lasten kanssa. Ite oon just semmonen että en jaksais tapella niitten kanssa paljoo vaan siivoisin sen kuitenkin lopulta ite eikä se oo kyllä noitten lasten kannalta kovin hyvä niinku eka kommentoijakin viittas :D Jos ite joskus lähtee aupairiks niin pakko ottaa mallia susta!

enlav kirjoitti...

Sini: Haha. :D Alotinkin sun blogis lukemista, mut en vielä oo päässy paria postausta pidemmälle! Onks se siis osittain suomalainen perhe? Vai miten sait viisumin? Ja miks oot vaan kolme kuukautta?

Ano: Thanks! :) Joo helpommallahan pääsis ilman tappeluita, mut ei ne sit opi tekeen ite mitään.