3.10.2010

Outlet

Tänään mulla oli herätyskello ysiltä, että ehtisin tekeen jotain aamulla, mutta enpä kerenny kun ehkä 5min puhua äitin kanssa skypessä, kun yheltätoista panamalainen E tuli hakeen mua, ja käytiin nappaan columbialainen A matkaan mukaan, ja auton nokka kohti Cincinnatin outlet -myymälöit =) Ja vitsi en tienny et A asuu noin lähellä, ihan Greenen vieressä! Tosi kivaa! :) No kuitenkin, mukaan lähti tummanharmaat farkkulegginsit Charlotte Rosselta $21,29 veroineen (= 16,20e, ja oikee hinta oli kolmekymppiä!) ja Converse -kaupasta t-paita alennuksella $8,30 (= 6,32e). Ensimmäistä kertaa elämässäni kattelin Converseja ihan ostotarkotuksella, mut alennuspuolella ei ollu just mun koossa yksiä kivoja, mitä olisin halunnu, olis ollu kakskyt dollaria. No täytyy mennä joku kerta uudestaan, jos olis alennuksel jotkut kivat :) Käytiin subwaylla syömässä, ja vitsi toi kokonainen subikaan ei maksa kun $5 (= 3,81e), mitäs se suomessa maksaa? Paljon enemmän. Mä olisin halunnu kierrellä pidempäänkin, mut noi halus jo kotiin, joten lähettiin kai kolmen maissa kotiin. Heitettiin ensin A Greenille, se meni tapaan toisen kolumbia A:n ja mein LCC, kun tolla toisella A:lla on nyt jotain ongelmia sen hostmumin kans. No sillä on yksinhuoltajaäiti ja kolme tai neljä lasta, en nyt muista et kummin. Vitsi jos sekin lähtee rematchiin, niin tällä alueellahan ei pysy kukaan, huhhuh!









Olin neljältä kotona, ja vitsi totaalisen väsyny! Edellisyönä näin taas näitä mun "puolivalveunia", että välillä istuskelen sängyssäni ja luulen olevani esim. jossain kaupassa, ja mietin paniikissa, että miks mulla on yövaatteet päällä ja muuta ihanaa. Noi oikeesti vie mun unenlaatua, et vaik nukuin 9h, niin olin silti kamalan väsyny (no toki mulla oli univelkaa edellisyöltäkin). Halusin silti lähtee hostmumin vanhemmille mukaan syömään, et reilu tunnin vaan datailin ja söin suklaata 8) No hostdad yritti kattoo noita mun valoja, mutta ei se osannu irrottaa noita etuvalojen edessä olevia suojalaseja (ymmärsikö kukaan mitä tarkotin? ;)), joten ajoin sit hostdadin perässä, et jätettiin toi auto korjaamon pihaan oottaan, et se menee huomen aamul käymään siel. No ajettiin sit hostmumin vanhempien talolle, missä hostmum oli jo lasten kanssa. Syötiin spaghettia ja tomaattikastikejuttua (sellasta mitä italiassa oli aina, ja mitä italianpojat kokkas meillä!). Ja hostmumin äiti vielä kysy et otanko parmesan- juustoa. No arvaapa pari kertaa. :--D Se on niin hirveen hajustakin jo, että ei mitään rajaa. Mun suussa on vieläkin toi rakko tai mikä onkaan, että kaikki kirvelee, varsinkin tomaatti! Jälkkäriks oli sitruunakeksejä, ihan hyviä! =)

Ja tässä mun best friend, Max! <3 Toisesta koirulista, Belli tai Beli tai mikä nyt onkaan en saanu kunnon kuvaa, täytyy ottaa joku toinen kerta! =)





Nyt nukkumaan, kun Täykkärit loppu! =) Ja Essi sä niin haluaisit päästä shoppaileen tonne Outlettiin, kaikki noi merkkijutut on niin paljon halvempia kun suomessa! Levisin kaupassa oli ihan törkeesti farkkuja jollain 20-50 dollaria jne. :) Ja converseja oli paljon tollasta 20-40 dollarin luokkaa. =) Ja mun pitäis saada crocsit, koska nyt syksyllä ne olis aina helppo heittää jalkaan kun pitää tohon bussipysäkille mennä lapsia hakemaan. En oo nähny feikkejä missään, mut noi aidot oli 30 dollaria. Ja jotkut tietyt oli alennuksessa 10-20 dollaria.. Näillä mun hostperheen lapsilla on kaikilla crocsit, ne ei muita käytäkään. Nyt niillä vaihtu talvicrocsit, kun ei enää noilla normeilla pärjää.

PS. Kaverit mä en tiedä teistä mitään!!! Laittakaa mulle kommenttia että miten teillä menee siellä ympäri Suomea!! =) Ja kaikki blogin lukijat yleisestikin voi laittaa kommenttia! Tiedän, että tätä lukee jotkut ihan tuntemattomatkin, ja nyt voitte kysyä kaikkee au pairiks hakemiseen / työskentelemiseen / mihin vain liittyviä kysymyksiä, niin voisin tehdä sit oman postauksen ihan käytännön asioihin liittyen. Eli kommenttiboksiin vaan kysymyksiä ja kommentteja tulemaan, tanks! =)

7 kommenttia:

Anonyymi kirjoitti...

Jos meet conversekauppaan ja siel on kokomustat lyhytvartiset tennarit halvalla, niin sun pitää ostaa ja postittaa ne mulle!!! Siis sellaiset kokomustat mitkä mulla jo on, mut sillä matalalla varrella! Ja mun koko on 5,5!


Essi

Anonyymi kirjoitti...

mina oon taalla innoissani sun blogia lueskellut jo yli kuukauden verran. itse olen englannissa au pairina! :)

miia

Anonyymi kirjoitti...

täällä olis yks tuleva au pair ja oon lueskellut tätä sun blogia ihan alusta asti. :D on tosi kiva lukea, että millasta siellä on. Ois semmonen kysymys, että ootko kärsinyt koti-ikävästä ja jos niin vaikuttaako se paljonkin arkeen? Vai ootko selvinnyt vielä ilman ikävää? Miten hyvin oot tullut toimeen hostperheen kanssa? Onko esimerkiksi helppo puhua sun hostmamalle ihan kaikesta?:) Niin ja tutustuuko siellä helposti ihmisiin, saako helposti kavereita?:)

Anni kirjoitti...

Onmomon, kokonainen subi maksaa ainakin tuplasti noihin amerikan hintoihin! ;) Mitäs tänne... Kylmää ilmaa.. alotin tänään 8 viikon työharjoittelun päiväkodissa ja semmosta... syysflunssa tuli sit mullekin -.-

enlav kirjoitti...

Essi: Mutta postimaksut on kalliita! Lähetin ehkä alle puolen kilon paketin, ja makso n. $15!

Miia: Missä päin englantia oot ja kauanko oot ollu? :)

Ano: Käsittelen noita asioita sit siinä omassa postauksessa. :p

Anni: No niin mä vähän muistelinkin! Ja tännekin on tullu kylmä :( Hei kiva, missä päiväkodissa oot? :)

Anni kirjoitti...

Tampereella oon, Tammelan kaupungiosassa (: (en viitti liian tarkasti laittaa) Tosi kiva paikka ja ihanat lapset!

Inka kirjoitti...

Mäki voisin kysellä muutamaa juttua... Elikkä ootko missään vaiheessa katunu sinne lähtöä? Mikä on vaikeinta/raskainta au pairina olossa sun mielestä ja mikä on helpointa/kivointa? ja nyt ei tuukkaan enempää mieleen :D