24.10.2010

X-ray

Hostmum tuli puol kuuden aikaan kotiin (perjantaina), ja hostdad kuuden pintaan, et se lähti mun mukaan, kun hostmum jäi lasten kanssa kotiin. Löydettiin perille, vaikka gps ei meinnannu alussa löytää koko paikkaa. Se oli tollanen pikkunen sairaalarakennus, jossa ensin täyttelin varmaan viis tai kuus paperia, ja yritin keksiä mitä niihin kaikkiin vastais. Selviydyin niistä, ja sit oli taas vähän venailua. Tunnin venailun jälkeen päästiin hoitohuoneeseen, hostdad tuli mukaan, kun pyysin, ja se saikin joihinkin kysymyksiin vastailla mun puolesta, kun mulla meni kokonaan ohi. :D Ja sit kyseltiin et onko sukulaisilla jotain sairauksia, ja yritin siitä nyt kelailla et onkohan jollakin joku, ja ensiks keksiä, että mikäköhän toi on suomeks. Hoitaja mittas kuumeen (toi oli pikakuumemittari mikä laitettiin suuhun) ja blood pressuren (mikä tää on suomeks? :D), ja tais olla jännitys päällä, kun mittari näytti 144/88, hoitajan mukaan ihan liian korkeeta (ei mitään hajua normaalista, mutta yleensä mulla on aika matala?). Hostmum lupas sit mittailla uudestaan, kun jalka on terve.

No hoitaja lähti meneen ja vähän lisää venailua. Jonkun ajan päästä lääkäri tuli käymään, vähän paineli jalkaa ja jotain merkkaili paperiinsa, ja sano, että joku tulee kohta viemään sut röntgeniin. Toi lääkäri oli siellä tosiaan ehkä puoli minuuttia. No vaihteeks venailua, sit tuli eri hoitaja, joka vei mun röntgeniin. Ne kuvat otettiin tosi nopeesti, ja palasin taas huoneeseen odottaan vähän lisää. No taas odottelun jälkeen toi lääkäri palas, et jalka ei oo murtunu, et pidä pari päivää tollasta kangastukea. Viipy taas max. puoli minuuttia, ja lähti meneen. Jälleen venailua, että kolmas hoitaja tuli laittaan mulle ton kangassiteen jalkaan, ja päästiin lähteen. Tähän rumbaan meni sellanen 2,5h. Siinä mun ei pitäny mitään maksaa, vaikka hostmum selaili noita vakuutusjuttuja, että pitäis toi joku käyntimaksu silti maksaa (n. $80), mutta se saattaa nyt sit tulla postissa perässä. Vaikka mä luulin et ei menis mitään maksuja. No kattellaan et tuleeko perässä lasku. Takastulomatkalla käytiin hakemassa Wendy:sta hampurilaiset ja ranskiksia, kun tuli pieni nälkä tuolla odotellessa, ja muutenkin tajusin, että viimesin kunnollinen juttu mitä olin syöny, oli puol kahentoista aikaan puuro. :D Olin mä omenan ja banaanin sen jälkeen syöny, mutta eipä niillä nyt päivää juhlita. Kotona oltiin puol kymmenen pintaan, mut vasta yhentoista maissa taisin nukkumaan päästä.

Sitten ihana kuvasato mun jalasta:









10 kommenttia:

Emma kirjoitti...

Blood pressure = verenpaine :) Toi sama oli tossa lääkärintodistuksessa kans ja multaki mitattiin sillon se, niin muistan hyvin :D

Jenna kirjoitti...

Mun yhdelle kaverille kävi itse asiassa justiin samalla tavalla. Sillä mustu kans nuo varpaan "juuret" ( mitkä lie :D ).

Toivottavasti paranee pian.

Krista Lönnqvist kirjoitti...

au! varsin pahan näkonen! toi odottaminen on kyl ihme juttu, maki olin yhteensa yli kolme tuntii sairaalas ku piti ottaa rontgen ym ja joka toimenpiteessa uus heppu :P ja sit mulle tuli pari viikkoo sen jalkee todiste vakuutusyhtiolta et mun odottaminen, rontgen ja laakarin jalan tsekkaus ois maksanu mulle $900!!!!!! :o onneks oli kaiken kattava vakuutus koska hitto, ei tollasest voi selvita au pairin palkal! :D se oli sunnuntai mut silti! :D

toivottavasti jalkas paranee pian! :)

Anonyymi kirjoitti...

Pahemman näkönen, kun miltä edellinen teksti kuulosti!
Toivottavasti paranee pian! :)

-Milja

Anonyymi kirjoitti...

Normaali tai optinen verenpaine on < 120-125 (yläpaine) ja alapaine <70, muistaakseni. Kato oon kotona mittaillu. 8) Että ainakin yläpaine sulla oli tosi korkee! :O

-Essi

enlav kirjoitti...

Emma: Jep, verenpainehan tuo on. :D Ei vaan keksiny suomalaista sanaa tätä kirjottaessa.

Carmabella: Toivottavasti menee pian ohi :)

Krista: Niin oliks sulla toi cultural caren aetnan vakuutus? Jouduitko maksaan jotain ite, just tota sinne menomaksua tjn.?

Milja: Sitä mäkin toivon, vihaan olla jalkavammanen.

Essi: Joo tsekkailin kans, et "normaali verenpainearvo aikuisella on alle 130/80mmHg". Mutta kyllä se toivottavasti oli ton jännityksen takia. :D

Riikka kirjoitti...

Hui, aika korkee verenpaine :s kamalan näkönen jalka ):

enlav kirjoitti...

Riikka: Jep. :(s

Anonyymi kirjoitti...

Oli varmaan! Ja lääkärissä on aina korkeempi. :D Mulla oli sillon kans yläpaine joku 130, kun lääkäri meinas et pitää seurata. :D Kotona sit 120. Ja isällä oli ollu sama juttu.

-Essiiiii

enlav kirjoitti...

Essi: No mulla tosiaan se 144, että pikkasen korkee..:D Mutta täytyy joku päivä testailla, ja toivottavasti sit on normaali ;D