19.10.2010

Talon lämmitys

Skipatkaa tää teksti, jos ette oo kiinnostunu mistään lämmityksistä. :DDD Tää on vaan sitä varten, et esim. iskä on monta kertaa kyselly, että mikä lämmitys täällä on. No minähän en tiedä, vaikka sitä mulle on pari kertaa selitettykin. Mutta siis öljyllä ehkäpä toimii, mutta näitten ei tarvi tilata mitään öljyautoa, vaan maan alla menee öljyverkostot, mistä se öljy sit tulee. Täällä on ympäri taloo tollasia pieniä ritiläverkkoja, mistä se lämmin ilma sit tulee. Ja noi laitteet on kellarissa yhessä kopperossa. Tässä on mun tietämykseni tästä asiasta. :DD Ja lisäks olkkarissa on sähkötakka, että painan katkasijaa, niin alkaa liekit lämmittään, ja pitää myös painaa toista katkasijaa, että se takka alkaa puhtaltaan sitä lämpöä tänne huoneeseen. Mikään muu huone ei kuulemma ton ansiosta oikein lämpiä, mutta olohuoneessa on sit mukavan lämmin. Ja mulla kun on huone kellarissa, niin se on usein kylmempi (vielä tosiaan ollu lämpösempi kun muualla ;)), joten mulla on erillinen pieni lämmitin. Ja toi Pleated Air Filter (viides kuva) on sellanen, että ne laittaa sen tohon Ultra 80:seen (eka kuva), ja vaihtaa pari kertaa vuodessa. Se kerää ilmasta kaikki liat, näin yks viikonloppu kun hostmumin isä vaihto niillä sen, ja oli kyllä ihan tumma verrattuna uuteen, että kaipa se toimii! :D
















Tässä on sit takka ja mun jalat kans. ;)







Päätelkää sit noista kuvista ja mun hienosta selityksestä, että mikä täällä talon lämmittää.. :D


5 kommenttia:

Ninni kirjoitti...

Samanlaiselta se lämmitys systeemit näyttää Kanadassa :D

enlav kirjoitti...

Ninni: Joo täälläkin tää on kai aika yleinen, mitä nyt oon eri talois käyny. Mitä sä siis teet Kanadassa, ootko kans aupair vai mitä? :)

Ninni kirjoitti...

N. 10 kertaa käyny siskoa kahtomassa siellä. Meni ryökäle muuttamaan sinne :D

enlav kirjoitti...

Aijaa. :D Joo no sinne on vähän matkustamista aina. :)

saara kirjoitti...

Erikoisen näköinen. Onkohan tämä liitännäinen jotenkin lämpölaitokseen? Meillä on isä puhunut sitä, että meille tulisi semmoinen. Käytännössä en vain oikein ole varma, miten se hoituu. Olen nähnyt vain semmoisia isoja kunnallisia lämpökeskuksia.